لرستان در بحث نمادسازی گلزار شهدا عقب است
کد خبر: 4068494
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

لرستان در بحث نمادسازی گلزار شهدا عقب است

معاون استانداری لرستان با بیان اینکه پاسخگویی به انتظارات خانواده شهدا از اولویت‌هاست از کندی بحث نمادسازی گلزار شهدا در استان انتقاد کرد و گفت: ساماندهی گلزار شهدا باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرام ستاری‌دستنایی،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، بهرام ستاری‌دستنایی،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عصر یک‌شنبه، 12 تیر در گردهمایی معاونین و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تابعه لرستان با بیان اینکه خدمت در نظام اسلامی ارزشمند و در بنیاد شهید ارزشمندتر است، اظهار کرد: رسیدگی به خانواده شهدا وظیفه شرعی است و اینکه چه‌قدر تاکنون توانسته‌ایم در عرصه خدمت به جامعه ایثارگری به این وظیفه عمل کرده باشیم، مهم است.

وی با اشاره به فرموده  امام راحل(ره) مبنی براینکه بنیاد شهید از دیگر نهادها افضل‌تر است، گفت: این افضلیت به معنای این است که جامعه هدف از بهترین‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به کم‌کاری‌ها در عرصه خدمت‌رسانی، اضافه کرد: بیش از 90 درصد مشکلات جامعه به خاطر این است که بروکراسی اداری گذشته را حاکم بر سیستم اداری می‌دانیم و تا زمانی که نتوانیم این قید و بندها را برطرف کنیم این مشکلات وجود دارد.

ستاری با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبنی بر اینکه پاسخگویی به انتظارات خانواده شهدا از اولویت‌هاست، خاطرنشان کرد: جامعه ما مرهون خون شهداست و در این راستا امام راحل(ره) فرمودند نگذارید پیشکسوتان شهادت به فراموشی سپرده شوند؛ حفاظت از خون شهدا در تکریم خانواده شهداست.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا و قدردان بودن شهدا را به منزله پاسداری از نظام اسلامی برشمرد و با تأکید براینکه  اگر در جامعه عزتی وجود دارد در سایه‌سار ایثارگری‌ها و فرهنگ شهادت است، تصریح کرد: اولویت خدمت‌رسانی‌ها با خانواده شهداست و مسئولان بدانند خانواده شهدا در خط مقدم خدمت‌رسانی‌ها قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه آثار آزادگی در تاریخ برگرفته از فداکاری‌هایی است که جامعه ایثارگری بدون چشمداشت انجام داده‌اند، تأکید کرد: مسکن، بحث بهداشت و درمان، اشتغال و امور اداری جامعه ایثارگر باید مورد توجه قرار گیرد.

ستاری با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی علی‌رغم اینکه انباشتی از قوانین داریم، اما خوب از این قوانین استفاده نکرده‌ایم و باید کم‌کاری‌ها مورد توجه قرار گیرد، به شعار دولت در بازگشت به بحث گفتمان انقلاب،  اشاره کرد و گفت: تحول در سیستم اداری از دیگر رویکردهای دولت جدید است که این تحول باید ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه شعارهای انقلاب باید زنده شود، گفت: این شعارها باید به دست کسی که اعتقاد به شعارهای انقلاب دارد، زنده شوند.

ستاری با انتقاد از اینکه در بحث نمادسازی گلزار شهدا در استان عقب هستیم، تأکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این  گردهمایی، اظهار کرد: انتظار می‌رود مشکلات بنیاد شهید در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد و با حمایت در جهت رفع مشکلات اقدام شود و فرمانداران نگاه ویژه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: شورای ترویج، بزرگ‌ترین بازو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و در برگزاری این شورا انتظار می‌رود مدیران نهادها در جلسات شورای ترویج حضور داشته باشد.

انتهای پیام
captcha