ندبه زائران ایرانی در فراق امیرالحاج اعظم
کد خبر: 4067808
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

ندبه زائران ایرانی در فراق امیرالحاج اعظم

در نخستین جمعه ماه ذی‌الحجه، مراسم دعای ندبه در هتل‌های محل اقامت حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد و زائران ایرانی برای فرج موعود منتظر(عج) دست به دعا برداشتند.

ندبه زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در فراق امیرالحاج اعظم

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مراسم قرائت دعای ندبه و مناجات با امام زمان(عج) زائران ایرانی در مکه مکرمه هم‌زمان در تمام هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی و به شکل متمرکز در چهار هتل بزرگ این شهر برگزار شد.

هتل «هالیدی این» مکه که پذیرای بیش از سه هزار و 400 زائر ایرانی است، میزبان هزاران نفر از حجاج ندبه‌خوان ایرانی بود. در مراسمی که پس از تلاوت قرآن توسط قاسم مقدمی، قاری ممتاز کشور برگزار شد، مجید شمس، از مداحان اهل بیت به قرائت دعای ندبه و مناجات با امام زمان(عج) پرداخت و ظهور موفورالسرور حضرت در ایام حج را از خدا خواستار شد.

مراسم بعدی در سالن هتل «ویولت» مکه با حضور حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و بعد از طنین قرآن با صدای امیرحسین رحمتی، حاج علی فراهانی، از مداحان پیشکسوت بعثه مقام معظم رهبری، پس از قرائت اشعاری در فراق امام زمان(عج) دعای ندبه را با همراهی زائران ایرانی زمزمه کرد.

همچنین منتظران ظهور مهدی موعود در هتل «میدان» مکه مکرمه جمع شدند تا با نوای گرم مهدی سماواتی در هزار و اندی سال‌های غیبت امام عصر(ع) ندبه‌خوان حضرت شوند و با ذکر اشعاری در مدح حضرت ولی عصر قلب‌های خود را آماده انجام مناسک حج کنند.

مراسم دعای ندبه در هتل ویولت 3 نیز با طنین قرآنی سیدمحمد طاهایی آغاز شد و سپس «سید احمد میری»، از مادحین اهل بیت(ع) با قرائت دعای ندبه و مناجات با حضرت صاحب‌الامر(عج) ترنم دلتنگی را بر چشمان آماده زائران ایرانی بنشاند.

یادآور می‌شود، زائران ایرانی که عمره تمتع حج را به جای آوردند و منتظر شروع ایام تشریق در مکه مکرمه هستند، به خوبی می‌دانند که حقیقت طواف کعبه و انجام مناسک حج ورود در حصن امن الهی است و شرط ورود به این حصن، تنها در پیوند با امام زمان(عج) است؛ از این رو زائران ایرانی در این روزها دعا می‌کنند تا اتمام حج شان با زیارت موعود منتظر پایان یابد.

انتهای پیام
captcha