افزایش بخش‌های جدید به شبکه جهانی هدهد
کد خبر: 4067798
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
مدیر شبکه هدهد:

افزایش بخش‌های جدید به شبکه جهانی هدهد

کرار انصاری‌منش، مدیر شبکه جهانی هدهد، گفت: مدیر شبکه هدهد از بخش‌های جدید هدهد گیم و هدهد مارکت به عنوان قسمت‌های در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازیهای موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود.

کرار انصاری منش به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی هدهد، کرار انصاری‌منش، مدیر شبکه جهانی هدهد، گفت: این رسانه ماهواره‌ای اینترنتی، با نوآوری‌ها و ایده‌های تازه در عرصه رسانه دیجیتال به دنبال جذب مخاطبان بیشتر و گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان است.

وی با بیان اینکه این شبکه ویژه کودکان و نوجوانان است که در بستر ماهواره و اینترنت فعالیت می‌کند، افزود: شبکه هدهد در سال ١٣٨٩ تحت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران ایجاد شد و اکنون فعالیت خود را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ادامه می‌دهد.

انصاری منش، هدف از راه‌اندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای زیر ساخت‌های تربیتی، فکری و اعتقادی اقشار نوپای جامعه ذکر کرد و افزود: ماموریت این شبکه توانمندسازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعه‌ای اخلاق مدار و خلاق است.

انصاری‌منش با اشاره به اینکه دوران کودکی هر فرد نقش به‌سزایی در خلق و خو و پیشرفت جامعه دارد اظهار کرد: به همین دلیل شبکه جهانی هدهد به صورت تخصصی و هدفمند کودکان را مخاطب خود قرار داده است و تولید برنامه‌های متنوع کودک، پخش انیمیشن‌های روز دنیا و موافق با سیاست‌های کلی شبکه، تولید نماهنگ‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی و نیز پخش مسابقات زنده و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی کمیت و رضایتمندی مخاطبان را بزرگترین سرمایه هر رسانه و شبکه‌ای ذکر کرد و افزود: به همین دلیل و با توجه به گرایش کودکان و جامعه به فضای مجازی در سال‌های اخیر، شبکه هدهد نیز در جهت بهینه‌سازی و جذب مخاطب بیشتر دست به تغییراتی زده است که هدف آن بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در تولید برنامه‌ها و جلب‌ رضایت آنان بوده است.

انصاری‌منش از جمله اقدامات جدید شبکه هدهد را ساخت اپلیکیشن فارسی و عربی خاص آن ذکر کرد و گفت: این برنامه یک مجموعه کامل دیجیتال کودک است و ابتدا به همراه آنتن فقط پخش زنده شبکه را به عهده داشت اما در حال حاضر بخش‌های متنوعی دارد که از میان آنها می‌توان به هدهد نما، برنامه‌های تولیدی، آرشیوی و بخش vod، هدهد آوا و فایل‌های صوتی اشاره کرد که در برخی موارد آواها و ویدیوها بیش از ده میلیون بار دانلود شده است.

مدیر شبکه هدهد از بخش‌های جدید هدهد گیم و هدهد مارکت به عنوان قسمت‌های در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازیهای موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود. همچنین هدهد مارکت یک بازار سالم محصولات کودک شامل لوازم التحریر، پوشاک، اسباب بازی و..... است و تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

مدیر شبکه جهانی هدهد با تاکید براینکه زیر ساخت‌های دیجیتال در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار پیشرفته‌تر است، گفت: برنامه موبایلی هدهد قرار است سه زبانه شود و در حال حاضر نیز بخشی از محصولات ما به زبان هندی ترجمه شده و در شبکه‌های اسلامی هند پخش می شود و با افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است تا در تولید محتوا همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از شبکه گفت: بعضاً برای برخی مسابقات شبکه بيش از نیم میلیون نفر در نوبت هستند و برخی برنامه‌ها بیش از ۶ میلیون بازدید داشته است.

انصاری منش با بیان اینکه ممنوعیت ماهواره نباید باعث شود که ما از تولید محتوا در این رسانه غافل شویم، گفت: متاسفانه سطح سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها پایین است و ما باید آموزش دهیم که خانواده‌ها از چه محتوایی استفاده کنند که در آینده برای فرزندان آنها مفید باشد و به مشکل بر نخورند.

وی افزود: در حال حاضر ما ۴ تا ۵ میلیون بیننده داریم که ٩٠ درصد آنان در ایران هستند و ٧٠٠ هزار نفر از اپلیکیشن هدهد استفاده می کنند و همه علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از سایت شبکه یا کافه بازار دانلود کنند.

انصاری منش همچنین اظهار کرد: با صدای و سیمای جمهوری اسلامی تعامل خوبی داریم و در موارد مختلف برنامه‌های تولیدی ما در شبکه پویا و دیگر شبکه‌های سیما پخش می‌شود و ما نیز از مجری های توانمند صدا و سیما استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha