صنعاء: عربستان مانع تشرف 11 هزار یمنی به حج شد
کد خبر: 4066629
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

صنعاء: عربستان مانع تشرف 11 هزار یمنی به حج شد

مقامات صنعاء از مانع‌تراشی‌های مقامات عربستان سعودی برای تشرف 11 هزار یمنی به حج امسال انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، عبدالرحمن النعمی، مدیر کل سازمان حج و عمره یمن اعلام کرد که رژیم آل سعود امسال هم اجازه نداد 11 هزار یمنی برای ادای مناسک حج مشرف شوند.

او با اشاره به سنگ‌اندازی‌های متعدد مقامات سعودی برای ممانعت از حج شهروندان یمنی گفت: افزون بر شرط سنی 65 سال که برای اعزام حجاج گذاشته شده، حجاج باید پاسپورت صادر شده در عدن پایتخت ادعایی دولت مستعفی یمن را داشته باشند، همچنین هزینه حج هم صد درصد افزایش داشته و حداقل به 16 هزار ریال سعودی برابر با 4 هزار دلار رسیده است.

ولید الوداعی، رئیس اداره کل تنظیم حمل و نقل زمینی یمن نیز به نوبه خود گفت: «ما ابتکار عملی را برای باز کردن راه‌ها برای زائران مطرح کردیم، اما ائتلاف متجاوز این موضوع را رد و تأکید کرد: در حال حاضر حجاج، مجبورند از طریق 9 استان یمن زمینی به حج بروند که این مستلزم طی کردن مسافتی تا 1500 کیلومتر است، به جای اینکه خطوط پیشنهادی ما را بپذیرند که مسافت آن از 513 کیلومتر تجاوز نمی‌کند و در برخی خطوط هم حتی نهایتاً به 287 کیلومتر می‌رسد.

خالد الشایف، مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعاء نیز توضیح داد: قبل از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن 10 هزار حاجی فقط از طریق فرودگاه صنعاء اعزام می‌شدند، در حالی که موضوع ساماندهی سفر حجاج از طریق فرودگاه صنعاء طی سال‌های گذشته مطرح نشده است؛ زیرا ائتلاف متجاوز بر بسته ماندن فرودگاه حتی به روی موارد مربوط به امور انسانی اصرار دارد.

رسانه‌های یمنی هم با اعتراض به مانع تراشی‌های مقامات سعودی برای حج شهروندان یمنی تاکید کردند، رژیم آل سعود به حملات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی آنها اکتفا نمی‌کند؛ بلکه با محروم کردن آنها از ساده‌ترین ملزومات زندگی و ارتکاب هولناک‌ترین فجایع علیه آنها، تشرف به خانه امن الهی را هم از آنها محروم می‌کند.

انتهای پیام
captcha