فناوری‌های نوین می‌تواند الهام‌بخش تولیدات مؤسسات قرآنی باشد
کد خبر: 4065240
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
سعید مشهدی:

فناوری‌های نوین می‌تواند الهام‌بخش تولیدات مؤسسات قرآنی باشد

دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی گفت: مجمع ناشران دیجیتال اسلامی آماده‌سازی زیست‌بوم قرآنی فضای مجازی را رسالت خود می‌داند.

سعید مشهدی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سعید مشهدی، دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با بیان اینکه مجمع ناشران دیجیتال اسلامی مسیر‌هایی را برای ورود محتواها، فعالیت‌ها و فناوری‌های جدید به عرصه‎های قرآنی فراهم کرده گفت: شبکه‌سازی زیست‌بوم قرآنی فضای مجازی پیش‌تر از سوی مجمع ناشران اسلامی انجام شده است.

دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی افزود: کارشناسان و متخصصان با استفاده از فناوری‌های جدید برای حضور حوزه‌های هوش مصنوعی، حفظ قرآن، کودک در قرآن و سواد فضای مجازی برای کودکان و بزرگسالان با محوریت آیات قرآنی در زیست‌بوم قرآنی فضای مجازی، تلاش‌های ارزشمند و قابل تقدیری داشته‌اند.

مشهدی حوزه فناوری‌های نوین قرآنی را فضایی دانست که مؤسسات قرآنی دارای محتوا می‌توانند از آن‌ها برای تولیدات آینده‌شان الهام بگیرند و تصریح کرد: اگر این مجموعه فناوری‌ها در کنار محتوای از پیش تولید شده قرار بگیرند می‌توانند مسیر جدیدی را برای هر تولیدکننده محتوای قرآنی باز کنند.

دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با توضیح اینکه این فناوری‌ها نخستین بار امسال در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای متخصصان ارائه شد استقبال از آن‌ها را فوق‌العاده عنوان کرد و گفت: ارائه این فناوری‌ها در نمایشگاه امسال قرآن برای متخصصان بیشتر کارکرد شبکه‌سازی داشت و بازخوردی که از متخصصان گرفتیم کشف ظرفیت‌های خوب در نمایشگاه بود.

بنابراین گزارش، «مجمع ناشران دیجیتال اسلامی» با مجوز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی سال ۱۳۹۷ با حضور ناشران دیجیتال فعال در حوزه نشر معارف اسلامی تشکیل شد. «اصول سیاست فرهنگى جمهورى اسلامى ایران»، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، الهام‌‏بخش فعالیت‌های این مجمع است.

انتهای پیام
captcha