اجرای طرح «حیات طیبه» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی
کد خبر: 4064988
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

اجرای طرح «حیات طیبه» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی

مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی(ره) بجنورد از اجرای طرح فرهنگی تربیتی «حیات طیبه» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی خیر داد.

حجت الاسلام میثم بهاری، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی(ره) بجنوردحجت الاسلام میثم بهاری، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی(ره) بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا،  با اشاره به اینکه طرح فرهنگی تربیتی «حیات طیبه» همزمان با ایام فراغت تابستانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب پذیر برگزار می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: این طرح برگرفته از طرح ملی «چهره به چهره» است که در صدد است با آموزش و تبیین اصول عقاید با مصداق‌هایی همچون احترام به والدین در نوجوانان، مربی دینی تربیت شود و این آموزش‌ها در مساجد  استمرار یابد.

بهاری ادامه داد: در ابتدا طرح مذکور در شهرستان‌های شیروان و بجنورد برنامه ریزی شده و از دهم تیرماه سال جاری اجرای آن آغاز می‌شود.

وی، محافظت از خانواده‌ها و افراد در معرض آسیب با اولویت افراد در سنین پایین، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بومی محلات و درونزا کردن سیستم مقابله، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری خانواده‌های تحت پوشش و ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین  مقابله جدی و بومی با استفاده از روش‌های تغییر باور و نگرش متکی به طرح چهره به چهره از اهم اهداف این طرح دانست.

وی در ادامه مطالب فوق افزود:  استفاده تخصصی از مشاوران اجتماعی و روانشناسی بر مبنای یافته‌های نگرشی، تربیت نسل مصون از آسیب و مربی نسل‌های نو در آینده با کمک ظرفیت‌های فیزیکی و انسانی محلات، تولید و توسعه سرمایه‌های اجتماعی پایدار با نشاط و امید در مناطق آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و نیز  ایجاد پایگاه‌های آموزشی، ورزشی، تفریحی، مشاوره‌ای برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌توان برشمرد. 

 

وی مخاطبان این طرح را نوجوانان 11 تا 17 سال اعلام کرد و گفت: بهترین فضای تربیتی در اجرای درست این طرح کانون‌های مساجد است و مربیان شرکت کننده دراین طرح نیز میبایست حداقل دانشجو و حداکثر مدرک کارشناسی و در شرایط سن زیر 40 سال باشند.

وی ارائه گواهی نامه آموزشی و در نظر گرفتن 20 جلسه در ایام اوقات فراغت تابستان را نیز به نحوه آموزش این طرح تربیتی اضافه کرد و گفت: این طرح با مشارکت محوری موسسه «فردای بهتر» بجنورد از موسسات مجوز گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha