کشف نیروهای قرآنی کارآمد از مزایای طرح «ایده‌های قرآنی» است
کد خبر: 4064802
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

کشف نیروهای قرآنی کارآمد از مزایای طرح «ایده‌های قرآنی» است

دبیر «ایده‌های قرآنی» در استان مرکزی با اشاره به اینکه 39 طرح از استان مرکزی و خارج از استان به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار کرد: کشف استعدادها و نیروهای کارآمد قرآنی یکی از مزایای اجرای طرح یاد شده است.

حجت  الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله ارزیابی و دفاع از طرح‌های ارسالی به جشنواره «ایده‌های قرآنی» که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر اراک ویژه اوقات فراغت تابستان در دستور کار قرار گرفته بود، شامگاه پنجشنبه، 26 خردادماه با داوری علیرضا احمدی، قاری بین‌المللی، حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و دبیر طرح، پیمان عین‌القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک و فعال قرآنی و عبدالرضا هدایتی، قاری و فعال قرآنی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

39 طرح به «ایده‌های قرآنی» استان ارسال شد که از بین این ایده‌ها 17 ایده انتخاب و مورد دفاع قرار گرفت. در این مرحله از ارزیابی طرح‌های «طرح بهشت» از سوی هانیه بقایی، «طرح سازماندهی رتبه‌های تک رقمی مسابقات قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی، «طرح ویژه اوقات فراغت تابستان با رویکرد روانشناسی اسلامی» با ارائه حجت‌الاسلام روح‌الله کمالی‌وفا، طرح «آیات و ابیات» با ارائه مسعود اکبری، «دوره تخصصی آمادگی قاریان و حافظان برتر استان مرکزی» با ارائه عادله شیخی، طرح «جام حافظان 2» با ارائه مرتضی سعیدی، طرح «لوح سعادت» با ارائه فاطمه‌السادات رحیمی، طرح «پارک قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی، طرح «مسابقه قرآنی با رویکرد مشاعره» با ارائه فاطمه‌السادات رحیمی، طرح «اجرای نمایش خلاق گروه سنی 4 تا 15 سال» با ارائه سمیه ذکریا، طرح «نورباران» با ارائه هاجر عابدینی، طرح «مسابقات تلاوت تقلیدی قرآن» با ارائه مجتبی سعیدی، طرح «جشنواره استعدادیابی در زمینه‌های قرانی و مذهبی» با ارائه سیما عطاری، طرح «تربیت مفسر» با ارائه مهدی خان‌آبادی، طرح «کرسی تلاوت» با ارائه علیرضا طاهری»، طرح «سلام همسایه» با ارائه فهیمه جفرسته» و طرح «کافه قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی مورد داوری قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و دبیر «ایده‌های قرآنی» استان در حاشیه برگزاری مرحله ارزیابی ایده‌های مطرح شده از سوی ایده‌پردزان، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در استان اجرایی شد و طبیعی است در بخش پختگی طرح‌ها شاهد نواقصی بودیم، اما در مجموع ایده‌های جذاب و جدیدی ارائه شد.

وی ادامه داد: برگزاری این طرح باعث شد تا ایده‌های خوبی به ذهن برسد، اما در مطالعه و ارزیابی طرح‌ها متوجه شدیم در تبدیل ایده به طرح ایده‌پردازان دارای نقص هستند و این مهم وظیفه ادارات است که دوره‌هایی را برای طرح‌نامه‌نویسی برگزار کنند.

فراهانی شناخت نفرات جدید جهت ایده‌پردازی را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و اضافه کرد: مردمی‌سازی و شبکه‌سازی با استفاده از نفرات جدید می‌تواند به رونق فعالیت و فرهنگ قرانی منتج شود. افرادی که کنار بودند و به وجود آنان توجه لازم نمی‌شد، امروز با ایده‌پردازی درست خود را مطرح کردند و از آنان می‌توان در اجرای برنامه‌های مختلف بهره برد.

وی با اشاره به 39 طرح ارسالی به دبیرخانه، گفت: طرح‌های راه یافته به مرحله ارزیابی همه از اراک بودند، اما طرح‌هایی از شهرستان‌ها و حتی استان سیستان و بلوچستان نیز ارسال شده بود که به مرحله داوری نرسیدند. نتایج ایده‌های برتر فردا، 28 خرداد اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح‌های ارائه شده از سوی ایده‌پردازان به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha