فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد حمایت می‌‌شود
کد خبر: 4063627
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
از سوی حوزه هنری

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد حمایت می‌‌شود

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه مسجد همواره در جوامع اسلامی منشأ آثار بزرگ و جریانات و حرکت‌های مهم و تأثیرگذار بوده است، گفت: یکی از رویکردهای حوزه هنری حمایت از انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری استان لرستان در آیین افتتاحیه نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» که عصر شنبه، 21 خرداد ویژه مربیان مساجد استان‌های منطقه پنج کشور در خرم‎آباد آغاز شد، گفت: یکی از رویکردهای حوزه هنری حمایت از  انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است.

وی با بیان اینکه مسجد همواره در جوامع اسلامی منشأ آثار بزرگ و جریانات و حرکت‌های مهم و تأثیرگذار بوده است، اضافه کرد: مسجد به‌عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جامعه انقلابی ما منشأ حرکات و برکات بزرگ و ماندگار بشود؛ اگر این خصلت و ویژگی مسجد با هنر، آن هم هنر تئاتر آمیخته شود فرصت ویژه و خاصی ایجاد خواهد کرد.

سپهوند با بیان اینکه مسجد سنگر انقلاب اسلامی است و این نگرش در حوزه هنری به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد و اهتمام جدی برای آن وجود دارد، به تأثیرگذاری هنر نمایش در انتقال مفاهیم و اثر بخشی آن اشاره کرد و افزود: هنر تئاتر در انتقال پیام و سخن انقلاب به مخاطبان تأثیر بسزایی دارد.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه لرستان میزبان برگزاری نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در عرصه هنرهای نمایشی و ارتقا سطح کیفی و پیشبرد اهداف حوزه در توسعه فعالیت ‌آموزشی در مساجد مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha