ادامه واکنش‌ها به جرم‌انگاری روابط عراق با اسرائیل/ از نماز شکر مقتدی صدر تا تبریک سفیر ایران
کد خبر: 4060033
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

ادامه واکنش‌ها به جرم‌انگاری روابط عراق با اسرائیل/ از نماز شکر مقتدی صدر تا تبریک سفیر ایران

محمدکاظم آل صادق، سفیرجدید ایران درعراق، به نمایندگان مجلس عراق به خاطر رأی دادن به قانون «جرم‌انگاری عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی» تبریک گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، آل صادق در حساب کاربری خود درتوئیتر نوشت: ما به نمایندگان ملت برادر عراق در مجلس به خاطر رأی به قانون تاریخی «جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی» تبریک می‌گوییم که مرحله جدید افتخارآمیزی از سلسله مواضع غرورآمیز و شجاعانه مردم عراق در قبال مسائل سرنوشت ساز امت اسلامی است.

نماز شکر مقتدی صدر

همچنین، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پس از تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در پارلمان این کشور نماز شکر به جا آورد.  

«حاکم الزاملی»، نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز تصویب این قانون را به مردم عراق تبریک گفت.

تمجید جهاد اسلامی فلسطین 

براساس گزارش پایگاه خبری «معا» فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای موضع تاریخی و اصيل پارلمان عراق در زمینه تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی رابطه با دشمن صهیونیستی را ستود.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی، حمایت از آرمان فلسطین و قطع مسیر دشمن برای نفوذ بیشتر در کشورهای عربی از طریق عادی‌سازی و ایجاد ائتلاف‌هایی است که امنیت و ثبات امت ما را تهدید می کند.
ادامه واکنش‌ها به جرم‌نگاری روابط عراق با اسرائیل/ از نماز شکر مقتدی صدر تا تبریک سفیر ایران
جهاد اسلامی فلسطین ضمن درود به پارلمان عراق به خاطر این موضع ملی افتخارآمیز از ملت‌های جهان و آزادی‌خواهان دنیا ایستادگی در برابر عادی‌سازی و تایید جرم‌انگاری عادی سازی را خواستار شد.

واکنش رژیم صهیونیستی 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی رابطه با این رژیم توسط پارلمان عراق پاسخ داد.

این بیانیه ادعا کرد: اسرائیل تصویب قانون ضد عادی‌سازی رابطه با تل‌آویو و حکم اعدام برای هر شخصی که با اسرائیل تماس برقرار کند را محکوم و این قانون، عراق و مردم آن را در بخش اشتباه تاریخ و دور از واقعیت قرار می‌دهد.

پارلمان عراق دیروز، 5 خردادماه، به لایحه‌ای که عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را جرم‌انگاری می‌کند، رأی داد.

دفتر رسانه‌ای مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در جلسه امروز برای بررسی قانون پیشنهادی، رأی‌گیری به اتفاق آرا با حضور نمایندگان حاضر صورت گرفت.

هدف از این قانون، جرم‌انگاری عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی به هر نحو و جلوگیری از برقراری روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با این رژیم است.

انتهای پیام
captcha