حمایت مردم پشتوانه دولت برای توفیق در توزیع عادلانه یارانه‌هاست
کد خبر: 4059964
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
خطیب جمعه تهران:

حمایت مردم پشتوانه دولت برای توفیق در توزیع عادلانه یارانه‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برنامه دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: دولت مردم برای جلوگیری از نابودی بیشتر زیرساخت‌ها از خود هزینه کرد و توکل به خدا کمک می‌کند که از این پیچ مهم هم عبور کنیم. هیچ موفقیتی بدون کمک مردم محقق نشده و این ملت در این مرحله از دولت هم کمک خواهند کرد تا به پیروزی‌ دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز، ششم خرداد، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: تقوا منشأ همه سعادت و پیروزی‌هاست و با تقوا درهای بهشت و رحمت خدا به سوی بندگان گشوده می‌شود.

وی افزود: امام صادق(ع) الگوی ما شیعیان در جبهه جنگ نرم، مبارزه با کفر و جنگ فرهنگی است و شهادت رئیس مکتب شیعه را خدمت مراجع عالی‌قدر، رهبر معظم انقلاب و همه ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: با وجود اینکه درباره تفکر و آثار امام صادق(ع) بسیار سخن گفته شده اما همچنان درهای دیگری مانده که گشوده نشده و لذا امیدواریم که سایر درهای عظمت این امام بزرگوار که در حد تصور و توان بشر است، گشوده شود.

صدیقی با بیان اینکه یکی از مسائلی که از یادها رفته بود، مقاومت حضرت زهرا(س) بود، گفت: حضرت علی(ع) در دوران خلافتشان بنا به شرایط زمانه‌شان نسبت به این مسئله سخنی نگفته بودند و امام حسین(ع) و امام حسن(ع) هم همین‌طور، اما امام صادق(ع) در این باره سخن گفتند و حتی طوری که وقتی بانویی زمین می‌خورد اندوهگین می‌شدند و مظلومیت حضرت زهرا(س) در ذهنشان زنده می‌شد و دشمنان حضرت زهرا(س) را نفرین می‌کردند، طوری که حتی ایشان را بازداشت می‌کردند.

وی ادامه داد: اما صادق(ع) شاگردانی در رده‌های مختلف داشتند و در رشته‌های تخصصی شاگردانی را تربیت کردند که آنها برای همیشه استاد حوزه هستند و این اساتید مجرای رساندن علم امام صادق(ع) محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: الحمدالله امروز در ایران اسلامی تمام افکار و آرای امام حسین(ع) و اهل بیت‌(ع) در دانشگاه‌های ما خیمه زده و همه علیه ظلم، فساد و کفر برخاسته‌اند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) درباره مهدویت سخنان و آموزه‌های بسیار را مطرح کرده‌اند، گفت: امام صادق(ع) حرکات انقلابی بسیاری در معرفی نهضت حضرت زهرا(س) انجام داده‌اند تا به بشر بگویند که حکومت به دست کسی خواهد رسید که از صالحان و عادلان است و در این مسیر کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طرح مسئله امامت از دیگر اقدامات مهم امام صادق(ع) است، افزود: امام صادق(ع) تبیین کردند که امت اسلامی با کنار گذاشتن علی(ع) از خلافت ضربه خوردند و این ضربه سبب شده تا مردم از مواهب امامت و خلافت حضرت امیر(ع) محروم شوند و به همین دلیل هجوم آوردند و از امام علی(ع) خواستند که خلافت را برعهده بگیرند. امام صادق(ع) در مدت حیات خودشان مسئله امامت را تعمیق کردند و همچنین جامعه معتقد به امامت را تربیت کردند. حکومت در اسلام حاکمیت خداست و امام جان مردم و روح مردم است و جامعه به صورت پیکر است و حقیقتاً امام زمان ما جان مردم و حقیقت است و امام صادق(ع) تمام این حقایق را روشن کردند.

صدیقی ادامه داد: امام صادق(ع) تبیین کردند که امام عصاره همه خوبی‌هاست و مردم را با این حقیقت آشنا کردند که حکم امام حکم خداست.

وی افزود: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید به خاطر این بود که همه به امام خمینی(ره) باور داشتند و در 15 خرداد که این همه خون ریخته شد، کسی شبهه‌ای به ذهنش نیامد و با تربیت امام جعفر صادق(ع) بود که هشت سال دفاع مقدس اداره شد و رزمندگان ما فتوای مرجع تقلید را فتوای امام زمان(عج) می‌دانستند. امام صادق(ع) برای ولی فقیه جعل حکومت و جعل الهی کردند، یعنی امام صادق(ع) در وجود ولی فقیه نوری را قرار دادند تا بتواند به جای امام، حکومت و جهان بشریت و جهان تشیع را اداره کند و بعد هم فرمودند که مقابله با ولی فقیه مقابله با من است و مقابله با من هم مقابله با پیغمبر و خدا و در حد شرک است.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سوم خرداد روز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر جزو معجزات انقلاب محسوب می‌شود. معجزه ایثار، شهادت‌طلبی، صبر، مقاومت، ایمان، توکل، همدلی، توسل و ولایت‌پذیری باعث شد شهری که ۵۷۵ روز تحت اشغال دشمن کاملاً مسلح قرار داشت، آزاد شود. خداوند متعال این آبرو و این افتخار را در تاریخ آفرینش ثبت کرد و به همین دلیل امام راحل این فتح را به خدا منصوب کردند و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: امام(ره) گروه نداشت و به غرور مبتلا نمی‌شد و در اوج پیروزی‌ها خضوع در برابر خدا داشت و همه چیز را از آن او می‌دانست.

خطیب جمعه تهران با اشاره به فتح خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های مختلف گفت: اگر در مرحله فرهنگ و اقتصاد همان عشق به ولایت وجود داشته باشد شاهد فتح خرمشهرهای دیگر خواهیم بود. الحمدلله امثال شهید حججی‌ها و شهید خدایی‌ها باعث شده در عرصه‌های مختلف به پیروزی‌های چشمگیر دست پیدا کنیم. همچنین مردمی که در دوران دفاع مقدس توانستند دژ مستحکم دشمن را بشکنند و افتخارآفرینی کنند، امروز هم با همان ایثار و با همان رشادت‌ها خواهند توانست دژ دشمن را در جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی بشکنند.

صدیقی با اشاره به مقاومت مردم دزفول در روز چهارم خرداد هم گفت: در این روز بیش از ۲۰۰ موشک صدامیان راهی دزفول شد، اما امام جمعه و مردم رشید دزفول شهر را ترک نکردند و به انصاف اینها جلوه‌هایی است که می‌توانند مقدمه ظهور امام زمان(عج) باشد و غیر از این حق این ملت نیست.

وی درباره دیدار نمایندگان مجلس رهبر معظم انقلاب این چنین عنوان کرد: از ریاست مجلس و نمایندگان پارلمان انتظار داریم که منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهند و اجرایی کنند، چون اگر مجلس می‌خواهد انقلابی باقی بماند باید این منویات را همیشه مدنظر داشته باشد. ساده‌زیستی، مردمی‌بودن، اولویت‌ها را جابجا نکردن و پرهیز از قوانین غیرقابل اجرا ازجمله انتظارات از مجلس انقلابی محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که انقلابی بدون متدین انقلابی نیست، افزود: انقلابی یعنی محبت دین و متعبد بودن و اینکه در مراحل مختلف به قوا کمک کنند و از تریبون مجلس سوء‌استفاده نکنند و از همه مهمتر اینکه از تریبون مجلس عصبانی نشوند، توهین نکنند و آبروی اشخاص را نبرند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم به مسئله حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و در همین رابطه گفت: حذف ارز ترجیحی قانونی بوده که دولت قبل آن را اجرایی نکرده و این دولت نمی‌خواهد قانون‌شکن باشد؛ دولت محترم به دستور مجلس و به موجب قانون ارز ترجیحی را حذف کرده است. توزیع عادلانه ثروت بدون حذف ارز ترجیحی امکان‌پذیر نیست. با ارز ترجیحی لوازم آرایشی و غذای سگ و گربه وارد می‌کردند و هیچ تأثیری در زندگی مردم نداشت و فقط پولدارها را پولدارتر و فقرا را فقیرتر کرد.

وی درباره گرانی‌های افسارگسیخته بیان کرد: به بیان امام صادق علیه السلام گرانی روح‌ها را آزرده می‌کند و آدمی که قدرت خریدش اندک است، افسرده می‌شود و مشکلات اجتماعی و اخلاقی به وجود می‌آورد، اما امتحان است و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود و اگر کسی راهکاری را می‌داند ارائه دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: آیت‌الله رئیسی با همه وجود در خدمت مردم است و جلوگیری از شکاف بیشتر طبقاتی را در برنامه دارد و هم به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌هاست. نگاه کنید پول به حساب اشخاص واریز می‌شود، گرانی هست اما قدرت خرید مردم تقویت می‌شود. علاوه بر این با حذف ارز ترجیحی در مصرف دلار صرفه‌جویی می‌شود.

صدیقی تأکید کرد: گرانی‌ها معلول علتی است و همه دنیا با گرانی درگیر هستند، طوری که هند و اروپا و چین صادرات گندم را متوقف کرده‌اند، لذا کنترل امور نیازمند اقداماتی است. قبلی‌ها می‌خواستند خوش‌نام بمانند اما زیرساخت‌ها را از بین برده‌اند. دولت مردم برای جلوگیری از نابودی بیشتر زیرساخت‌ها از خود هزینه کرد و توکل به خدا کمک می‌کند که از این پیچ مهم هم عبور کنیم. هیچ موفقیتی بدون کمک مردم محقق نشده و این ملت در این مرحله از دولت هم کمک خواهند کرد تا به پیروزی‌ دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به بیست‌ودومین سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر صهیونیست‌ها گفت: من این پیروزی را تبریک عرض می‌کنم. صهیونیست‌ها اولین مزه تلخ شکست را با این اقدام حزب‌الله چشیدند و شاخ آمریکایی‌ها هم شکست. ما به سیدحسن نصرالله فرمانده قهرمان مقاومت و همه مردم لبنان و جبهه مقاومت این روز را تبریک می‌گوییم.

امام جمعه موقت تهران درباره پیروزی حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: شاهد بودیم عربستان سعودی هزینه‌های سنگینی را برای پیروزی فردی در انتخابات لبنان کرد که از دست‌نشاندگان آمریکا بود، اما به فضل الهی مردم لبنان علی‌رغم تحمل گرانی‌های سخت و آن همه تبلیغات و پول‌پاشی‌ها، به این مسائل توجه نکردند، به صحنه آمدند، ۴۱ درصد رأی دادند و این یک پیروزی بزرگ برای ملت لبنان بود که خدمت آنان تبریک عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود با تسلیت ریزش ساختمان متروپل در آبادان و شهادت شهید حسن صیاد خدایی عنوان کرد: از دستگاه امنیتی و قضایی می‌خواهیم که با قدرت عاملان ترور شهید صیاد خدایی را شناسایی کنند و همچنین قصور و تقصیرهای که موجب ریزش ساختمان در آبادان شده را پیگیری و مسببان این حادثه را در چهارچوب قانون مجازات کنند.

انتهای پیام
captcha