شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌ها راه‌‎اندازی می‌شود
کد خبر: 4059748
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌ها راه‌‎اندازی می‌شود

رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شود تا برگزیدگان دوره‌های اخیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها به صورت شبکه، برای هم‌افزایی به‌هم متصل شوند و شاهد اثرات مطلوبی را باشیم.

احسان خامنوی خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوریاحسان خامنوی خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم بیان کرد: وزارت علوم در این دوره از مسابقات میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت است و افتخار داریم در خدمت دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف قرآنی هستیم که امیدواریم میزبانی خوبی را که در دانشگاه قم در حال برگزاری است انجام داده باشیم.

وی با اشاره به اینکه این دوره جشنواره بعد از یک وقفه دو ساله کرونایی، به صورت حضوری برگزار شد افزود: ما بعد از یک دوره دوساله برگزاری جشنواره‌های مجازی شاهد مسائلی هستیم که بدیهی است و گریزی از آن نیست و بواسطه توقف، مجددا این فعالیت در حال راه‌اندازی است و البته با بازنگری‌ها و نکاتی که داشتیم تلاش کردیم نقاط ضعف را به حداقل برسانیم.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بحمدالله بعد از دو روز از آغاز رقابت‌های مرحله ملی که در بعضی رشته‌ها نتایج هم مشخص شده، دانشجویان رضایت خوبی از برگزاری مراحل مسابقات داشتند؛ هم در بحث پذیرش و هم در موضوعات برگزاری به لحاظ فنی و خصوصا حضور هیئت داورانی که در رده اول کشوری و بین‌المللی قرار دارند و این‌ها مورد رضایت همه شرکت‌کنندگان و متسابقان بوده است.

وی بیان کرد: تلاش مجموعه دانشگاه قم و معاونت فرهنگی آن توانسته میزبانی شایسته‌ای را برای این دوره از مسابقات داشته باشند. البته نقاط ضعفی هم شاید بتوان برشمرد که تلاش می‌شود تا در بازبینی‌هایی که در خصوص جشنواره در آینده خواهیم داشت این نکات اصلاح شود تا جشنواره قرآن و عترت که پرسابقه‌ترین و پرمخاطب‌ترین مسابقه در بین جشنواره‌های قرآنی محسوب می‌شود را به بهترین نحو و به صورت بهینه برگزار کنیم.

خامنوی خیابانی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا با عنایات اهل بیت(ع) بتوانیم خدمت مناسبی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی انجام شود، ابراز کرد: این مسابقات در سه مرحله انجام می‌گیرد و با آغاز سال تحصیلی مرحله دانشگاهی آن آغاز می‌شود که حدود بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانشجویان در مرحله دانشگاهی ثبت نام داشتند و وارد عرصه رقابت شدند، طبیعی است از این میان همه افراد به مرحله نهایی راه پیدا نکنند.

وی افزود: البته در مرحله دانشگاهی برگزیدگان هر دانشگاه مشخص و از آن‌ها تقدیر و برنامه‌ای تدارک دیده می‌شود که در مرحله سراسری برگزیدگان دانشگاه‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و سپس در هر دستگاه به صورت مستقل این مسابقات برگزار می‌شود؛ یعنی دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، دانشگاه‌های ذیل وزارت بهداشت و علوم‌پزشکی‌ها، مجموعه دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه‌های ستادی، فنی‌حرفه‌ای، فرهنگیان، پیام‌نور و علمی‌کاربردی به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: پس از این سلسله رقابت ما در هر بخش برگزیدگانی خواهیم داشت که در دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند؛ در مرحله سوم و مرحله ملی که اکنون در خدمت متسابقان هستیم برگزیدگان به رقابت می‌پردازند؛ اگر تعداد متسابقان حاضر کم است به این علت است که بعد از طی دو مرحله رقابت فقط این افراد به مرحله سوم راه پیدا کرده‌اند و امروز ما با نخبگان فعالان قرآنی دانشگاه‌های کشور روبرو هستیم که روز جمعه برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا، تاثیرگذاری به‌روز و کاربردی‌شدن جشنواره در میان دانشگاهیان تصريح کرد: از اساتید محترم، فعالان، فرهیختگان و معلمان عرصه قرآن و عترت می‌خواهیم با پیشنهادات خود این مهم را برای محقق شدن همراهی کنند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی، قرآنی و انقلابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌ها که در حال طراحی است، به زودی راه‌اندازی می‌شود تا برگزیدگان دوره‌های اخیر به صورت شبکه، برای هم‌افزایی به‌هم متصل شوند و شاهد اثرات مطلوبی را باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha