عملیات بیت‌المقدس موتور متحرک سال‌های بعد انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 4059683
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:

عملیات بیت‌المقدس موتور متحرک سال‌های بعد انقلاب اسلامی بود

سردار حسینی مطلق با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس موتور متحرکی برای سال‌های بعد انقلاب اسلامی شد، افزود: اقتدار امروز خود را مدیون این عملیات و عملیات‌های قبل و بعد آن در دوران دفاع مقدس هستیم.

به گزارش ایکنا، به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر، شامگاه گذشته، سه شنبه 3 خرداد،  حوزه ۱۸۷ سردار شهید رضا چراغی جمیع ناحیه شهید مطهری سپاه محمد رسول الله(ص) با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۷ برنامه ای را با عنوان صبح صادق خرمشهر در میدان آیینی امام حسین (ع) مسجد امام حسین (ع) برگزار نمود.

در این برنامه سردار حسینی مطلق، جانشین عملیات نیروهای مسلح، سخنرانی کردند و حاج علی حسنی روایتگری و حاج احد قدمی به مدیحه سرایی پرداختند و در انتهای برنامه از خانواده محترم شهدای خرمشهر (شهیدان حسن تقوایی و محمد طالبی و علی اصغر براری) که در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند تقدیر شد.

سردار بهرام حسینی مطلق، رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه بزرگی عملیات بیت‌المقدس باید مشابه همان سالی که خرمشهر آزاد شد، گرامی داشته شود، اظهار داشت: یکی از روزنامه‌های آمریکایی نوشته بود که در سوم خرداد بزرگترین جشن پیروزی پس از جشن سقوط شاه در ایران گرفته شد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس موتور متحرکی برای سال‌های بعد انقلاب اسلامی شد، افزود: اقتدار امروز خود را مدیون این عملیات و عملیات‌های قبل و بعد آن در دوران دفاع مقدس هستیم.

سردار حسینی مطلق تصریح کرد: عملیات فتح‌المبین موجب شد تا در در بعثی‌ها خالی شود و نتوانند در خرمشهر مستحکم آن زمان مقاومت کنند و پیچیدن این خبر که ۱۷ هزار نظامی عراقی اسیر شدند، در دل آن‌ها را خالی کرد.

عملیات بیت‌المقدس موتور متحرک سال‌های بعد انقلاب اسلامی بود

وی با بیان این‌که شجاعت، طراحی دقیق و هماهنگی خوب عملیات بیت‌المقدس موجب شد تا نزدیک به ۲۰ هزار نفر از نیرو‌های ارتش بعث در این عملیات به اسارت رزمندگان اسلام دربیایند، گفت: در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس، طی ۲ ماه فروردین و اردیبهشت، نزدیک ۳۷ هزار نفر نیرو‌های دشمن اسیر شدند.

سردار حسینی مطلق بیان داشت: یکی از فرماندهان بعثی از وضعیت میدانی عملیات بیت‌المقدس گزارش کرده بود که ایرانی‌ها در این عملیات، نصف ارتش عراق را کشتند و نصفی دیگر را با خود، به ایران بردند و این موضوع به مضحکه عام و خاص تبدیل شده بود که بسیجی‌های نوجوان با سلاح کلاشینکف و بعضاً با دست خالی، چند صد نفر از اسرای بعثی را با خود می‌بردند.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: یک سال قبل از فتح خرمشهر ما در جنگ چیزی برای گفتن نداشتیم و چهار عملیات هم که با مدیریت بنی‌صدر انجام شده بود، ناموفق بود و خیلی از امکانات ما را هدر داد؛ البته بعداً این موضوع به نفع ما شد؛ چراکه عراقی‌ها خیال‌شان راحت شده بود که می‌توانند یکه‌تازی کنند؛ اما مدتی نگذشت که انجام چهار عملیات موفق آن‌ها را غافلگیر کرد که گل سرسبد آن‌ها عملیات بیت‌المقدس بود.

عملیات بیت‌المقدس موتور متحرک سال‌های بعد انقلاب اسلامی بود

وی با بیان این‌که آزادسازی خرمشهر تنها یکی از دستاورد عملیات بیت‌المقدس بود که خیلی هم اهمیت داشت؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد‌ها فرمودند که خرمشهر‌ها در پیش است، گفت: اثراتی که عملیات بیت‌المقدس و کل دفاع مقدس در منطقه و کشور‌های اطراف داشت، قابل شمارش نیست و امام خمینی (ره) در منشور روحانیت به تعدادی از این دستاورد‌ها اشاره کرده و فرموده‌اند که ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم و به دنیا ثابت کردیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

سردار حسینی مطلق با بیان این‌که عملیات بیت‌المقدس هنوز ادامه و استمرار دارد؛ چراکه رزمندگان دیگری با الهام از این عملیات، افکار نورانی امام خمینی (ره) و روحیات رزمندگان را آموخته و در لبنان، فلسطین و سوریه «جبهه مقاومت» را تشکیل دادند، تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس آن روز‌ها روحیه مقاومت را تشکیل داد و این روحیه امروز آرام‌آرام به یک جبهه قوی تبدیل شده است که با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی سرافرازانه سوریه را از دهان گرگ و عراق را از دهان داعش بدتر از گرگ بیرون کشید و یمن را به اقتدار رساند و رژیم آل‌سعود و همپیمانان آن را در باتلاق گیر انداخت.

وی با بیان این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی صاحب مکتب شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که در مقابل او سر تعظیم فرو می‌آورم، تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی جزو سرمایه‌های عملیات بیت‌المقدس بوده و از عملیات‌های دوران دفاع مقدس رشد کرد.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح، با اشاره به یکی دیگر از دستاورد‌های عملیات بیت‌المقدس، گفت: حدود ۲ یا سه هفته بعد از این عملیات، رزمندگان تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) به فرماندهی جاویدالأثر حاج احمد متوسلیان به سوریه و از آن‌جا به لبنان رفتند؛ البته خیلی زود بازگشتند؛ چراکه آن راهبرد طلایی امام خمینی (ره) مطرح شد که فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد»؛ به‌دلیل این‌که پی برده بودند دشمن می‌خواهد ما را ۲ دسته کرده و تضعیف کند تا صدام نفسی بکشد.

عملیات بیت‌المقدس موتور متحرک سال‌های بعد انقلاب اسلامی بود

وی ادامه داد: حضور کوتاه تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در سوریه چنان موثر بود که موجب شد تا حزب‌الله متولد شود و عزیزان رزمنده شیعه در لبنان، به حاج احمد متوسلیان به‌عنوان نماینده امام خمینی (ره) نگاه می‌کردند.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که حزب‌الله در کنار سایر گروه‌ها روزگار رژیم صهیونسیتی را سیاه کرده است، گفت: ما دیروز در خرمشهر با دشمن می‌جنگیدیم؛ اما امروز رژیم صهیونسیتی احساس می‌کند که توسط نیرو‌های جمهوری اسلامی در محاصره است و از راهبرد اصلی خود عقب‌نشینی کرده است و تلاش آن‌ها بر این است که حیات خود را چگونه استمرار دهند.

سردار حسینی مطلق با تأکید بر این‌که عملیات بیت‌المقدس رزمندگانی را پرورش داد که دشمن را در خانه خود درگیر کرد، اظهار داشت: امروز رزمندگان در «کرانه باختری» دارند مسلح می‌شوند و در شهر «جنین» درگیری‌های مسلحانه اتفاق می‌افتد و در آینده‌ای نزدیک مردم فلسطین از درون رژیم صهیونسیتی را متلاشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند برای ما دردسر ایجاد کنند که یکی از دردسر‌های آن‌ها، این است که شهید صیاد خدایی را به جرم اینکه در سوریه مدافع حرم و یک نیروی مؤثر بوده است، به شهادت می‌رسانند و این نقشه‌ها را منافقین پلیدی که روزگاری در کنار صدام بودند، اجرا می‌کنند.

سردار حسینی مطلق با اشاره به توطئه‌های دشمن پس از اجرای طرح‌های اخیر اقتصادی توسط دولت، گفت: دشمنان به بهانه اقداماتی که دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی انجام می‌دهد، افراد خود را در برخی شهر‌ها اجیر کرده و مسجد آتش زدند؛ این‌ها آخرین دست و پا‌های رژیم صهیونسیتی بوده و نتیجه تلاش‌های آن‌ها، نزدیک شدن به زوال و نابودی خودشان است.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سفر وزیر خارجه دولت ترامپ به کمپ منافقین در آلبانی، بیان داشت: در سرای سالمندان آلبانی یک مقدار کامپیوتر گذاشتند تا جمهوری اسلامی را در جنگ نرم شکست دهند، نتیجه این سفر، آن شد که منافقین مقداری عوامل داخلی خود را تحریک کرده تا شاید در کشور سر و صدایی بلند شود؛ اما مردم با آن‌ها همراهی نکردند؛ بنابراین ما به بصیرت مردم می‌یابیم.

وی تأکید کرد: امروز ما در مسائل اقتصادی کمی می‌لنگیم؛ چراکه در این عرصه، کار را به اهل آن نسپردیم؛ بنابراین درست کردن آن به این راحتی نیست؛ اما امیدواریم که در این جبهه نیز گشایش ایجاد شود تا بتوانیم جمهوری اسلامی را در همه ابعاد الگو کنیم؛ چراکه ما امروز در اوج قله‌های عزت و اقتدار قرار داریم.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که روزگاری تا اتفاقی می‌افتاد، برخی می‌گفتند که ناو هواپیمابر آمریکا راه افتاد؛ اما امروز تا اتفاقی می‌افتد، آن‌ها ۲ تا سه هزار کیلومتر از منطقه ما دور می‌شوند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که دشمن روزگاری در پی آن بود تا ما را محدود کند و سیم‌خاردار و اسلحه به دست ما نرسد؛ اما امروز تلاش می‌کند تا امکانات ما از مرزهای‌مان بیرون نرود.

 

انتهای پیام
captcha