استقبال کودکان مصری از برنامه‌های قرآنی تابستانه در مساجد + عکس
کد خبر: 4059593
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

استقبال کودکان مصری از برنامه‌های قرآنی تابستانه در مساجد + عکس

مساجد مصر تنها پس از یک هفته از اعلام ازسرگیری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود با استقبال چشمگیر کودکان در کلاس‌های آموزش قرآن روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابة الاهرام، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: تنها یک هفته از بازگشایی کامل مساجد و ازسرگرفته شدن فعالیت‌های آن گذشته است؛ اما ثبت نام برای شرکت کودکان در کلاس‌های تابستانه مساجد بی‌نظیر بوده است.

بنا به تأکید وزارت اوقاف مصر، برنامه تابستانی آموزش قرآن و علوم قرآنی در مساجد برای کودکان که از روز شنبه، 21 مه آغاز شد، در چارچوب یک برنامه راهبردی روشن است که از سوی محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف، به منظور مقابله با افکار افراطی و آنچه که گروه‌های افراطی برای کودکان و جوانان گسترش می‌دهند، ترسیم شده است؛ با توجه به اینکه اهمیت دادن به آگاهی آنها کمتر از ساختن کشور نیست.

همچنین هدف از این برنامه‌های قرآنی مقابله با وب‌سایت‌های گروه‌های افراطی و مقابله با ایده‌هایی است که آنها در راستای منافع خودشان گسترش می‌دهند و ممکن است کودکان از طریق استفاده از رسانه‌های اجتماعی در معرض آن قرار گیرند.

وزير اوقاف مصر آگاهی و تربيت را حق شایسته کودک خواند و گفت: حقوق کودک محدود به غذای سالم و ورزش برای سلامتی بدن نیست؛ بلکه شامل جنبه‌های متعددی می‌شود که مهم‌ترین آن تربیت بر اساس ارزش‌ها و اخلاق و فرهنگ عقلانی متناسب با مراحل مختلف زندگی اوست.

در بررسی نظر والدین فرزندان شرکت کننده در طرح تابستانه که توسط ائمه جماعات و مبلغین اوقاف در مساجد انجام شد، والدین با تأکید بر اینکه فرزندان پسر و دخترشان اعتمادشان به امامان و مبلغین اوقاف قطع نشده است، تأکید کردند، بچه‌ها از بازگشت فعالیت‌های مختلف قرآنی و فرهنگی به مساجد بیش از آن‌ها خوشحال بودند.

وزیر اوقاف همچنین به همه مبلغان زن هم دستور داد تا در برنامه تابستانی آموزش قرآن به کودکان به شکل سه روز در هفته از ساعت ده صبح تا یک بعد از ظهر و دو درس برای بانوان بعد از نماز عصر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha