چرایی اجرای طرح عدالت یارانه‌ها اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 4058272
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

چرایی اجرای طرح عدالت یارانه‌ها اطلاع‌رسانی شود

استاندار لرستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید سعی کنند اخبار خوب را برای ایجاد امید در مردم پخش کنند، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در رابطه با چرایی اجرای طرح عدالت یارانه‌ها با مردم صحبت کنند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی که پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه روابط عمومی هنری است که می‌تواند برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و ایجاد ارتباط بین دستگاه و مردم باشد، اظهار کرد: کار روابط عمومی خیلی حساس است، به‌طوری که حتی گاهی جابجایی یک ویرگول ممکن است باعث مذمت یا تشویق هر کدام از شما شود.

وی با بیان اینکه کار روابط عمومی به نوعی جهاد است و طرف مقابل جنگ را تمام‌عیار شروع کرده و خط مقدم آنها روابط عمومی است، اضافه کرد: کار روابط عمومی با دیگر بخش‌های یک اداره کاملاً متفاوت ایت، در خیلی از بخش‌ها دشمن کاملاً در مقابل ما به زانو درآمده است اما ما هنوز در بخش روابط عمومی‌ها مشغول هستیم.

زیویار افزود: درک و شناخت دنیای امروز بدون دریافتن ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی امکان‌پذیر نیست پس به‌طور طبیعی این ابزار که در اختیار شما قرار دارد می‌تواند پلی برای انتقال پیام به مخاطبان باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روابط عمومی مانند یک سیم رابط است که هرکدام ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند که عدم استفاده از آن نیز خطرناک است، ادامه داد: ما تنها در رابطه با اجرای طرح عدالت توزیع یارانه‌ها صحبت می‌کنیم، در حالی که در رابطه با چرایی و چگونگی اجرای آن نیز باید بررسی شود که روابط عمومی‌ها باید این موضوع را به رسانه‌ها اطلاع داده و آنها نیز در بستر فضایی رسانه‌ خود آن را به مردم انتقال دهند.

وی بیان کرد: این طرحی بود که از ابتدای روی کار آمدن دولت گفتند باید اجرایی شود که ما آن ‌را به بهار امسال موکول کردیم، خرید اقلام اساسی مورد نیاز کشور با کمتر از ۲۵ میلیارد دلار امکان‌پذیر نیست.

زیویار ادامه داد: رقم یارانه در گذشته در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گرفت که دولت نمی‌توانست برای همه آ‌نها بازرس بگذارد، باید در رابطه با چرایی اجرای طرح عدالت یارانه‌ها با مردم صحبت شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید سعی کند اخبار خوب را برای ایجاد امید در مردم پخش کنند، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها وظایف سنگینی را دارند، اما صرفاً در انعکاس اخبار مثبت و منفی نیست.

رضایت‌مندی مردم از اجرای طرح عدالت یارانه‌ها

منصور احمدی، سرپرست اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه رسالت امروز ما جهاد و مجاهده است، اظهار کرد: ما در جنگ رسانه‌ای و تبلیغی و در حال یک مبارزه تمام عیار اقتصادی و مضاعف بر آن مبارزه تمام عیار رسانه‌ای هستیم و باید رسانه‌ها را تجهیز کرده و همسان با دشمنان مجهز به انواع تکنولوژی برتر رسانه‌ای مجهز شویم.

وی ادامه داد: رسالت امروز ما تبیین و جلوگیری از ویروس بدبینی است، علمای علم روانشناسی می‌گویند اگر شخصی به توانایی خود شک کند و بگوید نمی‌توانم، 17 نفر باید به او بگویند که می‌شود که او دوباره باور کند که می‌تواند.

احمدی اضافه کرد: دولت سیزدهم دل به دریا زد و شجاعانه ایرادی که به ستون فقرات اقتصادی کشور وارد شده بود را درمان کرد که نتیجه درمان آن درد اولیه است اما به‌زودی برکات، مزایا و نعمات این برنامه دقیق دولت را خواهیم دید.

وی گفت: وظیفه مُسکن درد مردم بودن با ماست، ما باید در این جهاد مسکن درد مردم باشیم و مردم را آگاه کنیم که نتیجه این حرکت به‎زودی زود نمایان می‌شود، کمااینکه مردم در روزهای اخیر علی‌رغم دلهره‌هایی که داشتند رضایت‌مندی خودشان از اجرای طرح را اعلام می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: مردم به دولت مردمی و انقلابی خودشان اعتماد و اطمینان دارند و یک مقدار دلهره دارند که مبادا مانند گذشته وعده‌ها عملی نشود، اما وعده‌ها محقق خواهد شد و نعمت‌های این حرکت و دولت نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: رسالت ما بیشتر از گذشته است همان‌گونه که دست به دست هم داده و به مدد الهی کرونا را شکست دادیم و در آستانه انقراض این ویروس منحوس هستیم، با ویروس منحوس بدبینی نیز باید مجادله کنیم، جنگ ما تمام نخواهد شد همیشه باید در سنگر حاضر و موفق باشیم.

انتهای پیام
captcha