روح آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست + زندگینامه
کد خبر: 4057274
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵

روح آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست + زندگینامه

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، بامداد دوشنبه 26 اردیبهشت، بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله فاطمی‌نیا

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، بامداد دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، بعد از یک دوره بیماری، در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا (متولد ۱۳۲۵ در تبریز) خطیب، استاد اخلاق، صاحب‌نظر در زمینه تاریخ اسلامی و کتاب‌شناس همچنین چهره شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان از طریق سخنرانی در منابر و برنامه‌های صداوسیماست.

زیست علمی

سیدعبدالله فاطمی‌نیا تحصیل علوم دینی را نزد پدرش آغاز کرد و سپس نزدیک ۳۰ سال نزد آیت‌الله مصطفوی تبریزی، از شاگردان آیت‌الله سید علی قاضی، به تربیت اخلاقی و عرفان عملی پرداخت. به همین دلیل او را در عرفان با واسطه شاگرد آیت‌الله سیدعلی قاضی شمرده‌اند. وی همچنین شاگرد علامه طباطبائی، سید محمدحسن الهی طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی و برخی دیگر از عالمان و عارفان شیعه بوده است.

آثار علمی

فاطمی‌نیا اثری با عنوان «فرجام عشق» نگاشته که شرح غزلی معروف از امام خمینی(ره) است. آثار چندی نیز بر اساس سخنان او گردآوری و منتشر شده است.

برخی از توصیه‌ها و نظرات آیت‌الله فاطمی‌نیا؛

-مخالفت با طب اسلامی و بی‌اعتبار دانستن رساله ذهبیه؛ از نظر وی طب اسلامی همان طب سنتی و رساله ذهبیه منسوب به امام رضا(ع) ساختگی است و راوی آن در علم رجال مورد قبول نیست.
-مخالفت با خواندن روضه‌ مکشوف؛ از نظر مرحوم فاطمی‌نیا روضه‌خوان نباید در روضه‌های خود همه چیز را بی‌پرده و آشکارا بگوید.
-تأیید وجود دختری سه‌ساله برای امام حسین(ع)؛ هر چند که به باور وی نامش مشخص نیست.
-دعای خاصی برای دیدن امام زمان(عج) وجود ندارد؛ هر چند دیدن امام زمان(عج) ممکن است و کسانی ایشان را دیده‌اند.
-هیچ یک از کتاب‌های تعبیر خواب اعتبار ندارد.
-دانش فلسفه اگر ابزاری برای فهم دین باشد خوب است، ولی اگر مخالف با قرآن و حدیث باشد، باید کنار گذاشته شود. از نظر ایشان فلسفه خواندن آسان نیست؛ فلسفه دریاست و غرق نشدن در آن مهم است. مرحوم فاطمی‌نیا اتهام به فلاسفه را محکوم کرده و گفته است این‌طور نیست که فلاسفه اسلام را کنار گذاشته و به یونان چسبیده باشند.
-منع ذبح حیوانات در برابر چشم عموم مردم به‌خصوص کودکان.

 

ایکنا این ضایعه را محضر عموم مردم، مراجع، علما، روحانیون، حوزه‌های علمیه و بیت آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۸:۱۳
0
2
خداوند این بزرگ را رحمت کند
captcha