فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنر مساجد در استان زنجان
کد خبر: 4057118
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنر مساجد در استان زنجان

سرپرست کانون‌های مساجد استان زنجان از فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنر مساجد در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: بستر مناسبی برای فعالیت جوانان در مساجد فراهم شده است.

اسلامی

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن اسلامی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان اظهار کرد: برنامه‌های ستاد به جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم بنیان خانواده اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی در سنوات گذشته با آموزش ۲۰۰ زوج گفت: پیگیری از افراد شرکت‌کننده در این دوره ها نشان می دهدهیچ طلاقی در بین این تعداد افراد رخ نداده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه آموزش خانواده در بین زوج‌های جوان در موضوعات خانواده، حقوق خانواده، مزاج‌شناسی و احکام خانواده اجرا خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه در این دوره‌ها از اساتید مجرب استفاده خواهد شد، ادامه داد: دوره آموزشی با حضور ۲۰ زوج زنجانی و با همکاری شورای شهر، دادگستری و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

اسلامی از فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنر مساجد در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: بستر مناسبی برای فعالیت جوانان در مساجد فراهم شده است.

وی به کسب رتبه‌های سیزدهم و یازدهم کانون‌های مساجد استان در رویداد ملی فهما در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: اکران فیلم موقعیت مهدی در ۹ روستای خدابنده داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط و تعالی در ۹ محور خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در افق ۱۴۰۴ شعار هر مسجد یک گروه سرود و یک گروه تاتر را دنبال می کند.

در ادامه مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: تمام برنامه های یک محله باید از طریق مسجد پیگیری شود.

سیده‌فایزه موسوی به تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه هر دستگاه عضو فعالیت خود را انجام می‌دهد ولی یک تصمیم‌گیری کلی شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و کمیته ازدواج در استان خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت کانون‌های مساجد در بحث آموزش زوج‌های جوان و زوج‌های دانشجو استفاده کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه بازخورد برنامه‌هایی که اجرا می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: کانون‌های مساجد با قوت بیشری جلو برود و در فصل تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت از ظرفیت این مراکز استفاده شود.

انتهای پیام
captcha