مهاجرت 100 هزار لرستانی به نقاط دیگر کشور
کد خبر: 4056142
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
طی سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ انجام شده است؛

مهاجرت 100 هزار لرستانی به نقاط دیگر کشور

استاندار لرستان با اشاره به موضوع مهاجرپذیری و مهاجرفرستی این استان، گفت: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان در سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از استان لرستان به دیگر نقاط مهاجرت کرده‌اند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، تعدادی از مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع و با شرکت مجازی فرمانداران شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به دستور کارهای مطرح شده در این جلسه، اظهار کرد: در اولین دستور کار، در خصوص رفع فقر مطلق مباحثی مطرح شد و از آنجا که این موضوع مورد عنایت ریاست جمهور قرار گرفته و سامانه‌ای برای این امر در نظر گرفته شده و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی متولی این امر است.

وی افزود: بر اساس تخمین‌های موجود و آماری که در استان لرستان ارائه شده است تاکنون مشخصات حدود ۱۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت شده که امیدوارم بتوانیم از اعتباری که برای این منظور قرار داده شده در جهت حمایت و مساعدت این افراد و ریشه‌کنی فقر مطلق بهره‌مند شویم.

زیویار اضافه کرد: برای وارد شدن به این سامانه افراد به‌صورت خود اظهاری نمی‌توانند اقدام کنند بلکه لازم است مشخصات آنان از طریق سمن‌ها و نهادهای حمایتی و  ذیربط به عنوان معرف در سامانه بارگذاری شود.

استاندار لرستان دستور کار دوم را در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اعلام کرد و گفت: در این جلسه گزارشات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی استان و اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطرح شد و مصوب شد که پیشنهادات در قالب ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌ها ارسال شود تا با رعایت استانداردهای لازم در کشتارگاه‌ها از این بیماری پیشگیری لازم به عمل آید.

زیویار موضوع مهاجرپذیری و مهاجرفرستی لرستان را دستور کار سوم ذکر کرد و گفت: بر اساس گزارشی که اخیراً سازمان برنامه و بودجه استان ارائه کرده است،  در سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از استان لرستان به دیگر نقاط مهاجرت کرده‌اند اما به منظور دست‌یابی به آمار دقیق مقرر شد سازمان ثبت احوال آخرین گزارشات را در جلسات آینده ارائه کند تا به جمع‌بندی دقیق‌تری در این زمینه برسیم.

انتهای پیام
captcha