ضرورت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها
کد خبر: 4055845
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
سید عزت‌الله ضرغامی در توییتی بیان کرد:

ضرورت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نسبت به اجرای طرح دولت‌سیزدهم در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها واکنش نشان داد.

سید عزت‌الله ضرغامی

به گزارش ایکنا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دولت در مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جدی است. این رویکرد یک انتخاب نیست، یک ضرورت است.

ضرغامی تأکید کرد: همه باید کمک کنیم تا با رویه‌ها و روش‌های مناسب و حمایت رسانه‌ای، این اقدام‌ بزرگ ملی را به نفع مردم و محرومین به نتیجه برسانیم.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، نظام توزیع یارانه‌ها در صورتی در کشور اثرگذاری بیشتری بر مردم نیازمند می‌گذارد که یارانه کالاهای اساسی در پایان زنجیره اختصاص پیدا کند و بدون دخالت واسطه‌گران و دلادلان، مستقیم به دست مردم برسد که این سیاست و جراحی مهم اقتصادی هم اکنون در قالب ساماندهی و حذف ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم در حال اجراست.

هدف اصلی از توزیع یارانه‌ها، برخورداری اقشار ضعیف و متوسط جامعه از مزایای آن است و در صورتی که توزیع یا اختصاص یارانه از هدف نهایی خود منحرف شود، به ابزار و بستری برای ایجاد رانت، اختلاس، احتکار، کلاهبرداری، قاچاق و سوءاستفاده‌های اقتصادی تبدیل شده و سفره مردم را روز به روز کوچک تر می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

انتهای پیام
captcha