انفجارهای افغانستان مصادیق جنایات بی‌انتهای مهره‌های آمریکا و اسرائیل است
کد خبر: 4054327
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

انفجارهای افغانستان مصادیق جنایات بی‌انتهای مهره‌های آمریکا و اسرائیل است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی حملات و انفجارهای تروریستی متعدد در افغانستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

انفجارهای افغانستان مصادیق جنایات بی‌انتهای مهره‌های آمریکا و اسرائیل استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

"قال رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ): منْ أصْبح لا یهْتمّ بأمور الْمسْلمین فلیْس بمسْلمٍ"

با  نهایت تأسف و تأثر طی روزهای اخیر شاهد تشدید حملات تروریست‌های تکفیری علیه مسلمانان افغان، خصوصا شیعیان بی دفاع در مزار شریف و کابل هستیم. وقوع انفجار در مسجد «خلیفه صاحب» در جاده «دارالامان» شهر کابل و دو انفجار تروریستی در خودروهای حامل شیعیان روزه دار در مزار شریف جملگی مصادیق جنایات بی انتهای مهره‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت بی دفاع افغانستان محسوب می‌شود.

وقوع سلسله حملات تازه علیه مسلمانان افغان و تقارن زمانی آنها با روز قدس شریف، به وضوح بیانگر وابستگی تروریست‌های تکفیری به صهیونیسم بوده و فرضیه محکم ارتباطات امنیتی-مالی داعش و تل آویو را به اثبات می‌رساند.

قربانی بازی خونین دستگاه‌های امنیتی و سیاسی واشنگتن و تل آویو ملت بیگناهی هستند که تنها جرم آنها پیروی از شریعت نبوی علیه السلام و استناد به سیره اهل بیت علیهم السلام است.

مسلمانانی که پس از بیست سال اشغالگری مستقیم آمریکا و ناتو، امروز با تروریسم نیابتی مورد حمایت دشمنان قسم خورده افغانستان و جهان اسلام دست و پنجه نرم می‌کنند. بدون شک هدف اولیه آمریکا و رژیم صهیونیستی از بازتولید تروریسم تکفیری و حمایت از داعش در نقاط مخالف افغانستان، خلق بحران‌های امنیتی و اجتماعی عمیق در این کشور درد کشیده است.

دشمنان در اتاق‌های فکر خود متفق القول هستند که ایجاد بحران‌های امنیتی مستمر در کشورهای مسلمان، قدرت مانور آنها را در جوامع مسلمین افزایش خواهد داد.

از این رو، ضمن تنفس مصنوعی به گفتمان تروریسم تکفیری، اتحاد پیروان آخرین دین آسمانی را نیز هدف قرار می‌دهند.

نمی‌توان پیوند اهداف ضد فرهنگی و ضد امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در تحلیل وقوع حملات تروریست‌های تکفیری به مسلمانان افغان نادیده انگاشت یا میان این دو تفکیک قائل شد، لذا شناخت ماهیت، رویکرد و نوع رفتار دشمنانی که امروز ملت مظلوم افغانستان و دیگر مسلمانان بی دفاع از کودک و زن و پیر و جوان را به خاک و خون می‌کشند، مهمترین پیش شرط در مواجهه مؤثر و همه جانبه با مصادر تولید ترور و خشونت در محدوده جغرافیایی و فرهنگی جهان اسلام محسوب می‌شود.

متاسفانه علی رغم مأموریت و وظیفه ذاتی کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد و فراتر از آن، وجود کنوانسیون‌هایی مانند «ممانعت و مجازات تروریسم»، شاهد انفعال مطلق شورای امنیت در قبال قربانی شدن مسلمانان توسط تروریسم تکفیری هستیم.

حضور آمریکا و بازیگران غربی در شورای امنیت سازمان ملل، به ضمانتی غیر اعلامی اما ملموس برای تروریست‌های مورد حمایت آنها در افغانستان و دیگر نقاط دنیا تبدیل شده است. در این میان، دولت‌های جهان باید از ظرفیت‌های قانونی مبارزه با تروریسم، در مسیر ثبات در افغانستان و جلوگیری از تشدید این حملات تروریستی استفاده کنند.

بدیهی است که در این صورت، سازمان‌های بین‌المللی وادار به واکنش و پاسخگویی در قبال این فجایع خواهند شد. بنابراین، مسئولیت پذیری مشترک دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در قبال حفظ جان و امنیت مسلمانان در افغانستان، با توجه به شرایط موجود در این کشور فراتر از یک الزام محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha