پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت روز معلم
کد خبر: 4054302
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶

پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت روز معلم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، روز معلم را به معلمان تبریک گفت.

پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت روز معلمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، روز معلم را به معلمان استان لرستان تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت حضرت آیت‌الله استاد شهید مرتضی مطهری(ره) به نام روز معلم مزین شده است؛ بزرگداشت مقام معلم ارزش نهادن، به جایگاه رفیع قلم و دانش است که خدای سبحان به آن سوگند یاد کرده است و ادای احترام به تمام جان‌های عزیزی است که چون شمع می‌سوزند تا چراغ حقیقت را برافروزند و محفل عاشقان علم و فناوری و مدرسه دلدادگان طریقت الی‌الله را روشنایی بخشند.

معلمی که به تعبیر حضرت امام راحل(ره) شغل انبیاست، رسالتی بزرگ و الهی به‌شمار می‌رود؛ که بر دوش اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است، زیرا همچنان که پروردگار متعال، آفریننده و پرورش‌دهنده عالمیان است، معلمان نیز علم و دانش را به شاگردان یاد داده و زمینه لازم را برای رسیدن به قله‌های کمال و معنویت فراهم می‌آورند.

از این‌رو آحاد جامعه اسلامی خصوصاً مسئولان امر قدردان تلاش‌های این باغبان‌های بوستان علم و معرفت باشند.

بدون شک در این میان نشستن بر کرسی استادی در همه مراکز تعلیم و تربیت با وجود وظایف مشترک و اختصاصی هر یک از این مراکز، توفیقی مضاعف بوده که شأنیتی ویژه و خاص دارد و البته وظایف سنگین‌تری را هم به دنبال خواهد داشت. 

اینجانب با عرض گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر راه تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم و استاد را به همه فرهیختگان این عرصه تبریک می‌گویم، سلامت، سعادت و توفيق آنان را در مسير تربيت و پرورش سرمايه‌های انسانی از خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام
captcha