حمایت جهانی از فلسطین طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید
کد خبر: 4053514
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

حمایت جهانی از فلسطین طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید

نماینده ولی‌فقیه در لرستان روز قدس را نماد بیداری و اتحاد جهان اسلام دانست و گفت: حمایت جهانی از جبهه مقاومت و مجاهدان فلسطینی طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید‌.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نصرت خداوند در تقوای الهی و اجتناب از محرمات است، اظهار کرد: گشایش در امور فردی و اجتماعی با تقوا حاصل می‌شود و همه باید تلاش کنیم در همه امور، معیار و ملاکمان تقوا باشد.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) با شخصیتی شگرف با اوصافی چون ایمان، عبودیت، محو منیت، جهاد و پرچمداری عدالت، بی‌نظیری در شجاعت، مراقبت از بیت‌المال، حمایت از مظلومان است، گفت: مولای متقیان درس فراموش نشدنی در تاریخ بشریت است به طوری‌که در محراب عبادت در حالی که غرق در یاد خدا و در حال مبارزه با جهاد اکبر و اصغر است به شهادت می‌رسد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) در حفاظت از بیت‌المال، حفظ آبروی مردم، در حرف زدن و سخن گفتن به شدت مراقب بود که سخنی برخلاف حق نگوید برای هر کدام از این موارد نمونه‌های زیادی در زندگی آن حصرت است، گفت: اهتمام ویژه امام علی(ع) به عبادت در نقاط درخشان زندگی ان حضرت است به طوری‌ که در محراب عبادت به شهادت رسید از یاد خدا غافل نشد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه زهد و بی‌توجهی به دنیا از وجوه شخصیتی امیرالمومنین علی(ع) است، گفت: با وجودی که ثروت اسلامی در اختیار امام علی(ع) بود اما به دنیا پشت کرد و به دنبال جذب رضایت خداوند متعال بود.

شاهرخی عدالت، صداقت و صراحت در سخن گفتن و خدمت به مردم را اوصاف مهم امام علی(ع) و مورد نیاز جامعه دانست و افزود: امت اسلامی برای برون‌رفت از مشکلات محتاج اوصافی است که امیرالمومنین(ع) پرجمداران اوصاف است.

وی با تأکید بر اینکه روز قدس یادگار امام راحل(ره) است، ادامه داد: دسیسه تهاجم فرهنگی و توطئه حاکمیت دولت‌های دست‌نشانده در کنار هم باعث شد بخشی از سرزمین‌های اسلامی به اشغال رژیم صهیونیستی درآید این مسئله بیش از ۷۰ سال است که ادامه دارد.

شاهرخی روز جهانی قدس را نماد بیداری و وحدت جهان اسلام و ایستادگی در مقابل دسیسه‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: روز قدس به عنوان نماد وحدت را قرار دهیم کمااینکه امروزه موازنه قوا تعییر یافته و دو عامل مهم در فلسطین روشن شده و تومار رژیم اشغالگر قدس را از بین خواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تداوم مقاومت، تقویت جهاد و شهادت و نیز حمایت جهانی دولت‌های مسلمان از مجاهدان فلسطینی عواملی هستند که طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید، افزود: این عوامل طرح معامله قرن را ناکام خواهد گذاشت.

امام جمعه خرم‌آباد به روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم اشاره کرد و گفت: جای تردیدی نیست که معلمان به عنوان طلایه‌داران تعلیم و تربیت بار سنگین دارند و این رسالت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است کمااینکه همت مسئولان هم حل مشکل معیشت معلمان باشد.

وی به روز جهانی کارگر اشاره کرد و افزود: بوسه پیامبر(ص) بر دستان کارگر نشانگر بعد معنوی کار و کارگر است از طرفی کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد جامعه است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه کارگری با خصوصیات ارزشمند باید دارای امنیت شغلی باشد و بتواند زندگی خود را اداره کند، افزود: در این راستا توجه به حقوق کارگران، پیشرفت کشور را سرعت می‌دهد و راهکار حمایت از کارگر خرید جنس داخلی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در باب شورای اسلامی شهر، گفت: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مطالبات شهرداری را پرداخت کنند و شوراهای شهر به کمک شهرداری وضعیت شهر را در تمام جهات از این وضعیت خارج کرده و وضعیت شهری را بهبود دهند.

انتهای پیام
captcha