نماینده ولی‌فقیه در لرستان درگذشت مادر شهیدان ربیعی را تسلیت گفت
کد خبر: 4053442
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان درگذشت مادر شهیدان ربیعی را تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در پیامی درگذشت مادر شهیدان احمد و حسن ربیعی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان درگذشت مادر شهیدان ربیعی به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در پیامی درگذشت مادر شهیدان احمد و حسن ربیعی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان آمده است: خبر درگذشت بانوی مومنه حاجیه خانم آسیه ناصری مادر شهیدان حسن و احمد ربیعی موجب تألم و تأثر شد.

مادران شهدا یادگارانی از روزهای حماسه، و از نمادهای استوار فرهنگ ایثار شهادت‌اند؛ که با صبر و استقامت خود الگویی شایسته برای نسل‌های آینده هستند.

این مادر فداکار و مؤمنه با پیروی از سرور بانوان عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س) و با تربیت قهرمانانی رشید، نام خود را به‌عنوان یکی از یاری‌گران دین اسلام در تاریخ جاودانه ساخت.

اینجانب درگذشت این مادر گرامی را که در آستانه سالگرد شهادت فرزندش به رحمت ایزدی پیوست؛ به مردم شهید پرور استان لرستان، به خصوص مردم شهرستان ازنا و کلیه بازماندگان و خانواده‌های معزا تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحومه علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم».

یادآور می‌شود، شهید احمد ربیعی چهارم خردادماه ۱۳۳۸، در روستای فرزیان از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد، پدرش احمدعلی، کشاورز بود و مادرش آسیه نام داشت، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و بنایی می کرد. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر و ۲ فرزند دختر شد، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در بیست و نهم تیر ۱۳۶۱ در کوشک به شهادت رسید.

همچنین، شهید حسن ربیعی سوم شهریورماه ۱۳۲۹، در روستای فرزیان از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد، پس از گذراندن دوره ابتدایی به شغل کارگری مشغول بود، سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب ۲ فرزند پسر و فرزند یک دختر شد، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. 

انتهای پیام
captcha