معنویت رمضان را در طول سال حفظ کنیم
کد خبر: 4053365
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

معنویت رمضان را در طول سال حفظ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ذخیره معنوی رمضان توشه‌ای برای آخرت است، گفت: معنویت حاصل از ماه رمضان در طول سال تداوم داشته و آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، عصر پنج‌شنبه، هشتم اردیبهشت در اجتماع نیروهای مؤمن و انقلابی لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: ذخیره معنوی رمضان توشه‌ای برای آخرت است و این دخیره معنوی باید به لایه‌های جامعه سرازیر شود.

وی با بیان اینکه معنویت رمضان را باید در طول سال همراه خود داشته و در رفتار، سخنان و گفتار به کار بگیریم، بر لزوم حفظ تداوم معنویت ماه رمضان در طول سال تأکید کرد و افزود: دعاهای رمضان ما را به سمت اطاعت از اوامر الهی سوق می‌دهد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه حوادث و رویدادهای سنگینی در طول انقلاب پیش آمد و یکی از این حوادث کافی بود تا دولتی را از پای درآورد، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران استوارتر از کوه در مقابل طوفان‌های سهمگین ایستاد و پنجه در پنجه استکبار انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و حالی که کشور ما در حال جنگ بود اما از حمایت از کشورهایی در حال ستم بودند دست برنداشت، خاطرنشان کرد: چیزی که جمهوری اسلامی ایران را در مقابل طوفان‌های سهمگین سرافراز نگه داشت معنویت حاصل از ماه رمضان، محرم و صفر بود.

وی با بیان اینکه افراد و اشخاصی هستند که به ظاهر با معنویت فاصله دارند اما همین افراد در مناسبت‌های خاص مانند شب قدر حضور دارند و قرآن بر سر می‌گیرند و با خدا راز و نیاز می‌کنند، ادامه داد: ممکن است در درون یک جامعه آزاد اختلاف نظر وجود داشته باشد اما اختلاف‌ نظرها نباید منجر به سوءظن شود چراکه به دنبال سوءظن، بدگویی می‌آید و بعد از آن همکاری بین لایه‌ها و سطوح مختلف محقق نمی‌شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه گاهی فقها در فتواها و یک مسئله تفاوت نظر دارند اما این تفاوت نظرها هرگز به سوء‌ظن و بدگویی منجر نمی‌شود، افزود: امید دشمن به اختلاف است تا بتواند تفرقه ایجاد کند اما ما باید وحدت و یکپارچگی را با وجود داشتن اختلاف سلیقه‌ها، حفظ کنیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: از تمام کسانی که قلمی گویا و نفوذ کلام دارند، تمام مسئولان فرهنگی، دینی، اجرایی، قضایی و مقننه انتظار داریم که با کار شبانه‌روزی در حفظ یکپارچگی جامعه بکوشند.

وی با بیان اینکه اصول امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها ازجمله اقتصاد و فرهنگ، اصولی، روشن است و همه نیروهای انقلابی خود را پایبند به این اصول می‌دانند، افزود: در سیاست داخلی، غیراشرافی بودن، دلبستگی به مصالح ملت، کار و تلاش برای پیشرفت، نفی تبعیض، اجرای عدالت در تمام سطوح و مبارزه با مفسدان اصول سیاست‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است و همه نیروهای انقلابی بر انجام و اجرای این سیاست‌ها اصرار دارند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، ایستادگی در برابر ظالمان عالم از اصول سیاست خارجی امامین انقلاب اسلامی ایران است، گفت: همه در جهت تحقق سیاست خارجی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha