کرسی تلاوت قرآن در اداره‌کل تعاون لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4052892
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

کرسی تلاوت قرآن در اداره‌کل تعاون لرستان برگزار شد + عکس

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به میزبانی اداره کل تعاون لرستان برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن در اداره‌کل تعاون لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، با مشارکت اداره‌کل تعاون، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کرسی تلاوت قرآن همراه با تفسیر قرآن امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان و حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان به میزبانی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برگزار شد.

در این مراسم ضمن تجلیل از فعالان قرآنی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان آیاتی از قرآن توسط قاریان ممتاز لرستانی از جمله عزت‌الله گوشه‌ای و ابراهیم ذوالفقاری تلاوت شد و حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، از کارشناسان مذهبی لرستان نیز به بیان مباحثی در رابطه با شیوه‌های تفسیر قرآن کریم پرداخت.

زینی:

حجت‌الاسلام رمضان تیموری در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه و انس بیشتر با قرآن در ماه رمضان گفت: انس ما با قرآن باید روزانه باشد و شیوه‌های تفسیر را بیاموزیم.

 

وی با اشاره به اینکه روش دیگر تفسیر پیدا کردن جواب سوالات ذهنی از قرآن است، گفت: روش دیگر تفسیر این است که معنای آیات که به تفسیر قرآن به روایت مشهور است.

 

تیموری بهره‌گیری از سیره اهل بیت را نزدیکترین راه برای هدایت انسان‌ها دانست و گفت: اهل‌بیت دارای شئون و وظایفی هستند که عمده‌ترین شئون ولی خدا، هدایت انسان‌ها در تمام ابعاد زندگی است.

 

این پژوهشگر دینی با تاکید بر اینکه دوری از مکتب ما را از رسیدن به کمال دور می‌کند،  افزود: برای اینکه به شئون ولی خدا برسیم باید بدانیم آنها از ما چه خواستند و راه و روش زندگی آنان را به عنوان الگو در مقام عمل پیاده کنیم و در راه آنان صادقانه جلو برویم.

وی با بیان اینکه قبل از آنکه به ابعاد مختلف سیره ولی خدا برسیم باید شیوه اخلاقی آنان را بفهمیم و در حد وسع و توان انجام دهیم، ادامه داد: جامعه قرآنی حق را زیر پا نمی‌گذارد، اهل قناعت و سکوت است و هیچ‌گاه گرفتار دام شهوت نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha