گسترش فعالیت خانه‌های قرآنی شهرستان پردیس در ماه رمضان
کد خبر: 4048998
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

گسترش فعالیت خانه‌های قرآنی شهرستان پردیس در ماه رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس از صدور هفت مجوز تاسیس خانه های قرآنی در شهرستان پردیس خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد تقی واسعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در خصوص اجرای برنامه های قرآنی شهرستان در ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سازمان تبلیغات در واقع از سوی شورای فرهنگی شهرستان به عنوان متولی قرآن منطقه شناخته شده و با اینکه ادارات دیگری هم فعالیت های قرآنی دارند اما متولی اصلی این امر اداره تبلیغات اسلامی است و بقیه در این حوزه با این اداره هماهنگ هستند و در همین راستا امسال طرح خانه های قرآنی در شهرستان پردیس اجرا شد.

وی افزود: برپایی کلاس های قرآن و قرآن خوانی حتما نباید در مساجد باشد و در خانه ها هم می‌توان این برنامه را اجرا کرد؛ برای همین طرح خانه‌های قرآنی کلید خورد و تاکنون هفت خانه قرآنی در شهرستان پردیس مجوز گرفته‌اند.

وی گفت: در همین زمینه فاز اول کار را از مساجد شروع کردیم و با شناسایی نیروهای قرآنی مساجد، مجوز خانه های قرآنی را صادر می کنیم.

واسعی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۰ مسجد در شهرستان پردیس وجود دارد که تاکنون هفت مجوز خانه قرآنی برای آنها آماده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همچنین گفت: ما با هدف شبکه سازی در این زمینه طرح خانه‌های قرآنی را آغاز کردیم و از این طریق محافل قرآنی در شهرستان افزایش می یابد.

وی افزود: برخی محلات دارای بیش از دو مسجد و برخی محلات فقط یک مسجد دارد مانند فازهای جدید پردیس، با کلید خوردن طرح خانه‌های قرآنی تعداد افراد بیشتری می توانند شرایط برپایی و حضور در کلاس های قرآنی را داشته باشند که تمام علاقه‌مندان و فعالان این حوزه می‌توانند درخواست خود را به اداره تبلیغات اسلامی داده و مجوز خانه قرآنی بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس همچنین به سایر برنامه های قرآنی در حال اجرا در شهرستان اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن همراه با برنامه های جانبی مانند مسابقات قرآنی و مشاوره های گروهی در روستاها و مساجد شهر پردیس بومهن و جاجرود با حضور قاریان مطرح شهرستانی که برخی از آنها در سطح بین المللی فعالند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha