طرح جامع برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان آماده شود
کد خبر: 4048676
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

طرح جامع برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان آماده شود

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا یک عزم همگانی می‌خواهد، گفت: طرح جامع برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سریع‌ترین زمان ممکن آماده شود.

بهرام ستاری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز، ۲۲ فروردین در کمیته مراسمات و امور یادواره شهدای استان لرستان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای خدمت به شهدا روحیه‌ای شهدایی می‌خواهد، اظهار کرد: ایثار و شهادت اگر با فرهنگ عمومی تلفیق شود در جامعه نهادینه خواهد شد و برگزاری یادواره شهدا یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به این مهم است. 

وی با بیان اینکه شکی نیست شهدا در عرصه‌های مختلف با از خودگذشتگی نقش‌آفرینی کرده‌اند و یاد و خاطره آنها نیز می‌تواند یاریگر ما باشد از این‌رو باید تمام تلاش برای تکریم و بزرگداشت شهدا و خانواده‌های آنها به‌کارگیری شود، ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا یک عزم همگانی می‌خواهد و ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پای کار باشند. 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: کنگره شهدا تثبیت تاریخ لرستان است و اگر بتوان آنچه از شهدا به یادگار مانده است را به یک جمع‌بندی مناسب برسانیم قطعاً می‌توان تاریخ این استان را به شیوه‌ای درخور شأن لرستان نگارش کرد.

ستاری با بیان اینکه لرستان از دیرباز به‌عنوان سرزمینی قهرمان‌پرور مشهور بوده و اگر این آثار مغفول بماند قطعاً در نسل‌های بعدی تأثیرگذار خواهد بود و لازم است با رویکردی مناسب این موضوع پیگیری شود تا در اذهان آیندگان ثبت شود، اضافه کرد: اعضای کارگروه مدنظر داشته باشند جلسات، محور برگزاری یادواره شهداست و ضرورت دارد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تمامی کارها به‌صورت میدانی انجام و مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کنگره ملی شهدای لرستان نسبت به اجرایی کردن وظایف محوله اقدامات لازم را انجام دهند و طرح جامع برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سریع‌ترین زمان ممکن آماده شود.

انتهای پیام
captcha