نقش اشتغال در پیشگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد
کد خبر: 4048378
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

نقش اشتغال در پیشگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد

معاون استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد در لرستان، گفت: اشتغال باعث پیشگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد شده و تکمیل کننده چرخه درمان اعتیاد است.

معاون استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، بهرام ستاری‌دستنایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز، ۲۱ فروردین در اولین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از دستگاه‌های عضو کمیته و سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: زنجیره هماهنگ دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید همه ظرفیت‌های مغفولی که در این گردونه مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند استفاده و مورد توجه قرار گیرند، افزود: ریشه‌کنی اعتیاد کاری بسیار سخت است اما می‌شود با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در کاهش آن نقش ایفا کرد.

ستاری‌دستنایی با اشاره به نقش اشتغال در پیشگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد، گفت: اگر بحث مراقبت‌های پس از خروج و صیانت از بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده و در رأس آن موضوع اشتغال و به‌کارگیری این افراد پیگیری نشود دوباره به چرخه اول برمی‌گردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه توجه به شغل و توانمندسازی بهبود یافتگان از دام اعتیاد تکمیل‌کننده پروسه درمان اعتیاد است، خاطرنشان کرد: در بحث آموزش و مهارت‌آموزی باید تمرکز روی حرفه‌هایی داشت که سریع الوصول‌تر به اشتغال ختم شود.

وی یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان باید در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشند؛ امیدواریم این هماهنگی‌ها منتج به جامعه‌ای عاری از معتاد شود.

انتهای پیام
captcha