اهدای اعضای بدن معلم لرستانی به ۲ بیمار نیازمند
کد خبر: 4047481
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

اهدای اعضای بدن معلم لرستانی به ۲ بیمار نیازمند

اهدای اعضای بدن معلم لرستانی، موجت نجات دو بیمار نیازمند پیوند عضو شد.

اهدای اعضای بدن معلم لرستانی به ۲ بیمار نیازمندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، زهرا امرایی، مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو در بروجرد چهارشنبه، ۱۷ فروردین از هداء اعضای بدن معلم لرستانی به دو‌بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد و‌ گفت: عبدالحسین ساکی، معلم ساکن دورود، ۱۲ فروردین‌ماه امسال که دچار خونریزی مغزی شده بود به بیمارستان شهید چمران بروجرد اعزام شد.

وی افزود: این معلم دلسوز که سابقه فشارخون داشت، متولد ۱۳۴۳ بود که از بدو ورود به بیمارستان شرایط مطلوبی نداشت و در نهایت مرگ مغزی وی تایید و برای اهداء عضو با رضایت خانواده به تهران منتقل شد.

امرایی ادامه داد: اعضای اهدائی مرحوم عبدالحسین ساکی جان دو نفر از هم‌وطنان که نیازمند پیوند عضو بودند، را نجات داد.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در پیامی با تقدیر از روح بزرگ خانواده مرحوم عبدالحسین ساکی در اهدا عضو این معلم زنده‌یاد، درگذشت وی را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه فرهیخته فرهنگیان استان دانست و پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

«غم از دست دادن معلم عزیز و تلاشگر استان و پدری صالح را به محضر بازماندگان آن مرحوم و همچنین به جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان دورود و استان لرستان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک مرحوم عبدالحسین ساکی که سال‌ها در سنگر تعلیم و تعلم در مناطق محروم خدمت می‌کرد رسالت مقدسش در پایان عمر را تکمیل کرد و با عملی صالح و قلبی پاک به دیدار معبود شتافت و خانواده بزرگ و ایثارگر وی نیز با تصمیم ارزشمند خود، یعنی اهدای اعضای بدن آن مرحوم موجبات رضایت الهی را فراهم کردند.

این اقدام نیکو و خیرخواهانه باعث خشنودی خداوند و برگ زرین دیگری بر جاودانگی عمل معلمان این دیار دارد و بر خود لازم می‌دانم ضمن عرض تسلیت به شما خانواده ایثارگر، این اقدام پسندیده را ارج  نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، بهشت جمیل و برای بازماندگان صبر جزیل آرزو نمایم.

امیدوارم این روش پسندیده شما در جامعه ما به عنوان یک فرهنگ الهی و انسانی مورد عنایت و اهتمام قرار گیرد.»

 

انتهای پیام
captcha