زمینه جهاد نفس در ماه رمضان فراهم است
کد خبر: 4046603
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

زمینه جهاد نفس در ماه رمضان فراهم است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه زمینه جهاد نفس در ماه رمضان فراهم است، گفت: ضرورت دارد قرآن را در تمام منظرها و برنامه‌های فردی و اجتماعی ببینیم چراکه هر جا به قوانین قرآنی عمل کردیم موفق بودیم.

آیین افتتاحیه جلسات ضیافت قرآنی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، امروز، ۱۵ فروردین در آیین افتتاح سلسله جلسات «ضیافت قرآنی» ویژه ماه مبارک رمضان در لرستان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فیوضات ماه رمضان، اظهار کرد: انسان‌ها از یک ریشه واحد هستند و همه از آدم هستند و آدم از خاک است و عرب بر غیر عرب برتری ندارد و ملاک تقوا است کمااینکه در روایات ما بالاترین جهاد، جهاد با نفس است.

وی با اشاره به اینکه بستر جهاد نفس در ماه رمضان فراهم است، ادامه داد: اگر گوش، چشم، ذهن و دل ما روزه باشد این بستر را رمضان فراهم می‌کند و ما را به بهار قرآن فرا می‌خواند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه بهترین برنامه‌ها، بهترین نظام حکومتی، حکومت مبتنی بر عدالت اجتماعی و برنامه‌های قرآن است، ادامه داد: هر چه زمان پیش می‌رود اسباب رفاه بشر بیش از گذشته فراهم می‌شود حال اگر این تسلط بشر در اختیار اخلاق و انسانیت قرار نگیرد جهان را به ویرانه‌ای تبدیل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه بشر در پیشرفت و اکتشافات مسلط می‌شود، اما اگر برنامه‌هایی که مستحکم‌ترین برنامه‌ها هستند وجود نداشته باشد آنچه روی می‌دهد ظلم و ستم است و نتیجه آن فساد و ظلمی است که در جهان مشاهده می‌کنیم پس باید بین برنامه‌های فردی و اجتماعی با قرآن پیوند بزنیم، اضافه کرد: تلاوت قرآن، حفظ قرآن و انس با قرآن لازم است ولی همه این‌ها باید ما را به سمتی هدایت کند که برنامه‌های قرآنی را در محیط اجتماعی پیاده کنیم و قرآن را در همه منظرها، در سازمان‌ها، ادارات، در کودکستان‌‌ها، دانشگاه‌ها ببینیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه علاوه بر حفظ و تلاوت قرآن مناسبات مردم با مردم، مردم با حاکمیت و بالعکس نیز باید قرآنی شود، افزود: مناسبات اجتماعی و اداری طوری باشد که اگر مردم به آن اداره مراجعه کردند بگویند در این اداره مناسبات قرآنی حاکم است.

امام‌جمعه خرم‎آباد با یادآوری اینکه اگر امام راحل(ره) فرمودند: «۱۲ فروردین روز حکومت الله است» بدین معنا است که ما در حکومتی هستیم که قرار است قوانین را حاکم کنیم، افزود: به هر میزان که خود را به مناسبات و قوانین قرآن نزدیک کردیم موفق بودیم و هر جا فاصله گرفتیم موفق نبودیم و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

شاهرخی افزود: حکومت الله، یعنی حکومتی که در آن توصیه فراقانونی نباشد و عدالت بر محور دین خدا باشد، تبعیض و نفی شایسته‌سالاری نباشد اما متاسفانه مردم تبعیض و بی‌عدالتی را مشاهده می‌کنند به طوری‌که جمع زیادی را به عنوان کار تجمیع و شرکتی به سازمان مربوطه اضافه می‌کنند بعد به آنان پست و مقام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بهار قرآن بهاری است که درون و باطن ما را با قرآن پیوند بزند، افزود: نام‌گذاری سال رهنمودهای سال است که باید با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عملیاتی شود و مجموعه اینها باعث شود در معیشت مردم گشایشی ایجاد شود و تمام همت و تلاش در راستای ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه استان ما پایلوت اقتصاد مقاومتی شد و قرار بود ما الگوی اشتغالزایی و صنعت و اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: در عمل قطار اشتغال از ریل خارج شد و ما از جایگاه خود هم تنزل پیدا کردیم و امروز بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار و کارخانجات تعطیل شده در استان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha