اقامه نماز در ادارات لرستان مورد رضایت نیست
کد خبر: 4045895
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

اقامه نماز در ادارات لرستان مورد رضایت نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر مسئولان به اقامه نماز اول وقت، گفت: از شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت ندارم.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، پنج‌شنبه، ۱۱ فروردین در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در حوزه هنری استان لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت جامعه روحانیت رسالت انبیا است، اظهار کرد: همان رسالتی که در تبلیغ و تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی، در بیان احکام و اعتقادات بر عهده انبیا الهی بوده بر عهده روحانیت است.

وی با تأکید بر اینکه کار روحانیت تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر حسن خلق، معاشرت، گفتار صحیح و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تبلیغی است، افزود: جامعه روحانیت سرچشمه جوشان معارف اسلامی است کمااینکه منبر و تبلیغ در طول تاریخ افتخار روحانیت بوده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه رمضان فرصتی مناسب برای طلایه‌داران تبلیغ است، ادامه داد: عصاره اعتقادات اسلامی و اخلاق و احکام اسلامی همان تعلیم و تربیت اسلامی است، اگر در این عرصه کوتاهی صورت گیرد، بین متعلمان عرصه تبلیغ و مربیان، جامعه روحانیت و مبلغان ما را دیگران فاصله ایجاد می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت بیشتری فراهم شده تا روحانیت در کار تبلیغ، تبیین، تعلیم و تربیت اسلامی و پیگیری امور مردم و همچنین عرصه‌های خدمت و محرومیت‌زدایی حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید ضمن احترام به پیشکسوتان و افراد با تجربه، راه را برای جوانان باز کرد چراکه جوانان سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما در این مقطع وظیفه حساسی را بر عهده داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا دین خدا را در جامعه ترویج کنیم، افزود: هم باید گذشته را جبران کنیم و هم مستحکم در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی بایستیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه یک روحانی و مسجد فعال، با جمع جوانانش، بسیجیانش، کانون‌های قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی، عرصه‌های خدمت‌گذاری و گروه‌های جهادی با مدیریت امام جماعت و مبلغان می‌توانند در شهر و کشور تأثیرگذار باشد، گفت: مسجد و منبر و تبلیغ یک حلقه وصل میان مردم و روحانیت است، عرصه تبلیغ یک حلقه وصل است که مردم را به روحانیت متصل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر منبر و تبلیغ و سایر حلقه‌های وصل مردم و روحانیت را ضعیف مدیریت کنیم این ارتباط‌ها سست و کمرنگ می‌شود، ادامه داد: چند بار در نماز جمعه تکرار کردم که مردم به سمت مساجد بیایند، تقاضای روحانیت این است که حضور مردم در مساجد پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی از مردم و مسئولان می‌شنویم که حضور روحانیت در مساجد و نمازخانه‌های ادارات یک حضور کمرنگ است، گفت: نماز ظهر مساجد تعطیل و به سمت ادارات رفته‌اند در این‌صورت برای نماز ظهر مسجد هم باید فکری کنند، نمی‌شود در مسجد را قفل کرد و به یک اداره رفت و بعد کسی هم آنجا حضور پیدا نکند لذا همه دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی روی دهد.

شاهرخی با بیان اینکه از این شکل و شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت نداریم، گفت: انتظار داریم که با ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت همکاری لازم در بحث اقامه نماز با کیفیت و کمیت صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت ایجاد حساسیت لازم از سوی مبلغان و روحانیت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: ما فرصت آزمون و خطا در این استان نداریم، نمی‌توانیم به آخر سال برسیم و ببینم باز هم در همان نقطه ابتدایی هستیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اگر منویات مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کرد وضعیت استان به شکل دیگری بود و شاهد آسیب‌های اجتماعی، مشکل در معیشت مردم، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی نبودیم، گفت: ائمه جمعه و جماعات، جامعه روحانیت از فعالیت‌های تأثیرگذار که در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha