آغاز دور پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان
کد خبر: 4044201
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

آغاز دور پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان

دوره‌ پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان استان لرستان جمعه، ۲۷ اسفند با حضور مجازی عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز و سامانه جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، رونمایی و راه‌‌اندازی شد.

آغاز دور پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستانبه گزار ش ایکنا از لرستان، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین مجازی آغاز دور پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان که شامگاه جمعه، ۲۷ اسفند برگزار شد، با بیان اینکه با پیشرفت علم، انسان در مسیری قرار گرفت که برخی، فکر می‌کردند با تسلط کامل بر طبیعت، دین و مفاهیم دینی، به حاشیه می‌روند، گفت: انسان سکولار، انسان عقل‌گرا بدون توجه به دین و توحید است و نتیجه‌‌ چنین تفکری، بروز بحران‌ها و جنگ‌های متعددی در جهان همچون دو جنگ جهانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی ایران، یک رخداد بزرگ منبعت از تعالیم دینی بود و توانست اسلام‌گرایی را در جهان مدرن، تقویت و ترویج کند، اضافه کرد: انسان مدرن بدون دین، یک انسان بدون روح است و علم و دین باید همراه یکدیگر باشند.

کلانتری با بیان اینکه جهالت مدرن، جهالتی است که در آن، انسان، خود را صاحب علم و عقل بدون دین بداند و این نوع انسان یک نوع انسان سرگشته و سرگردان است، ادامه داد: جایگاه و نقش دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران، این است که علم و دین را هر دو با همدیگر، ترویج کند و در این مسیر، به‌دور از افراط و تفریط باشد.

معاون وزارت علوم با بیان اینکه سعادت بشر در آن است که هم علم‌گرا باشد و هم اهل معنویت دینی، درباره جایگاه اساتید دانشگاه‌های کشور در موضوع نهضت قرآنی، افزود: بایستی بیش از پیش، از ظرفیت‌های اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در راستای تقویت و ترویج مفاهیم قرآنی استفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه هرچه بیشتر مفاهیم و تعالیم دینی، باعث تقویت مقدمات ظهور حضرت ولیعصر(عج) می‌شود، از مدیران و متولیان حوزه کاری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به خاطر آغاز نهضت قرآنی دانشگاهیان استان لرستان تشکر کرد و گفت: از این نوع فعالیت‌ها می‌توان به‌عنوان الگویی برای دانشگاه‌های منطقه پنج و کشور استفاده کرد.

محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این آیین مجازی، با بیان اینکه نهضت قرآنی دانشگاهیان استان لرستان یک حرکت مهم دینی،‌ فرهنگی در راستای ترویج تعالیم دینی است، گفت: دانشگاهیان استان لرستان از جمله دانشگاه لرستان، توانمندی‌های متعددی در حوزه‌های دینی و قرآنی دارند و تلاش ما این است که از این توانمندی‌ها، به‌خوبی و با روش‌های اثرگذار، بهره‌گیری شود،

وی با بیان اینکه نهضت قرآنی دانشگاهیان استان لرستان کاملاً براساس فرهنگ مهدویت است، افزود: این سامانه به‌صورت رسمی از تاریخ ۲۸ اسفندماه جاری آغاز به فعالیت می‌کند.

حیاتی با بیان اینکه سامانه‌ جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، امکانات لازم و کافی برای ارائه انواع خدمات را دارد، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه‌ جامع، بسیاری از خدمات دستی و سنتی کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی، تبدیل به خدمات الکترونیک می‌شوند.

وی ادامه داد: حذف کاغذ و صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت پاسخگویی به تقاضاهای دانشجویان در حوزه‌های کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، از دیگر مزایای سامانه‌ جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان است.

 

انتهای پیام
captcha