گلایه داور قرآن لرستانی از انحصارطلبی در انتخاب داوران مسابقات
کد خبر: 4043068
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸

گلایه داور قرآن لرستانی از انحصارطلبی در انتخاب داوران مسابقات

داور قرآن لرستانی با گلایه از انحصارطلبی در انتخاب داوران مسابقات در سطح استان، اظهار کرد: باید انحصارطلبی در حوزه داوری مسابقات قرآن کریم در لرستان را حذف کرد، چراکه در ۹۰ درصد ارگان‌های شهرستان خرم‌آباد سال‌هاست داوری مسابقات قرآن به دست عده‌ای انحصارطلب و بدون مدرک اتفاق افتاده است.

لیلا برادران، داور مسابقات و حافظ کل قرآن کریم لیلا برادران، داور مسابقات و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مشکلات و چالش‌های داوری مسابقات قرآن کریم در لرستان، گفت: هر ارگانی که مسابقات قرآن برگزار می‌کند برای اینکه عدالت رعایت شود باید سطح شرکت‌کنندگان هر سال ارتقا پیدا کند و از داوران تبلیغات اسلامی و داوران دوره دیده و با تجربه برای مسابقات استفاده شود.

وی با گلایه از انحصارطلبی در انتخاب داوران مسابقات قرآن در سطح استان لرستان، اظهار کرد: باید انحصارطلبی در حوزه داوری مسابقات قرآن کریم در لرستان را حذف کرد، چراکه در ۹۰ درصد ارگان‌های شهرستان خرم‌آباد سال‌هاست داوری مسابقات به دست عده‌ای انحصارطلب و بدون مدرک اتفاق افتاده است که همین امر در عدم علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان به حضور در مسابقات دخیل است.

این شاعر لرستانی با بیان اینکه انحصار در داوری مسابقات قرآن سبب شده سطح متسابق از داور بیشتر باشد، ادامه داد: برای قرآنی شدن جامعه باید از خودمان شروع کنیم و به هر اندازه که اطلاعات آگاهی داریم در قالب عمل پیاده کنیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای بسترسازی مناسب فرهنگی این است که فعالیت قرآنی باید به‌قدری جذاب باشد که جوانان را جذب معارف عمیق قرآنی کند کمااینکه فعالیت‌های قرآنی باید مثل بقیه فعالیت‌ها مشوق داشته باشد یعنی بچه‌ها را تشویق کنند.

این حافظ کل قرآن کریم بر لزوم حمایت مالی از فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: برای ترویج مفاهیم قرآنی در نسل جوان نباید از زبان امر و نهی استفاده کرد باید حدود را رعایت کنیم کمااینکه زیاده‌روی در هر چیزی باعث دلزدگی می‌شود از طرفی فعالیت‌های فرهنگی با مدیریت و نظارت‌های منطقی باشد.

برادران با بیان اینکه در ترویج فرهنگ قرآن باید پذیرای جوان به هر شکل و ظاهری باشیم، اضافه کرد: هرکس ظاهرش باب میل ما نبود را طرد نکنیم و با تعالیم قرآنی غبار تیرگی‌های ناشی از تهاجم فرهنگی را از بین ببریم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهلا زکیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۶:۴۵
0
0
حق با داور قرآنی خانم برادران است
captcha