رشته تعاون سال آینده در دانشگاه تهران تدریس می‌شود
کد خبر: 4042730
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

رشته تعاون سال آینده در دانشگاه تهران تدریس می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که بحث تعاون را در دانشگاه‌ها به صورت علمی دنبال کنیم، گفت: امیدواریم رشته تعاون را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران برای سال تحصیلی آینده اجرایی کنیم.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه تهران با هدف طراحی رشته‌های علمی مورد نیاز در حوزه حکمرانی مشارکت عمومی و امور تعاون و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه حکمرانی مشارکت عمومی، تعاون و کارآفرینی جمعی امضا شد.

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که بحث تعاون را در دانشگاه‌ها به صورت علمی دنبال کنیم، ادامه داد: امیدواریم رشته تعاون را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران برای سال تحصیلی آینده اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بحث فعالیت‌های جمعی در دنیا رشد چشم‌گیری داشته است، اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما تعاونی‌ها رشد خوبی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اولین بحث‌ها درباره تعاون از سال ۵۰ در دانشگاه تهران شروع شد، بیان کرد: به همین دلیل دانشگاه تهران مادر علم تعاون در کشور محسوب می‌شود.

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز با ابراز خوشحالی از همکاری میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این دانشگاه افزود: امیدواریم در آینده شاهد همکاری‌های بیشتر میان این معاونت، دانشگاه تهران و دانشکده حکمرانی باشیم.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی اقتصاد ایران به سه دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تصریح کرد: متأسفانه نبود بحث علمی در بخش تعاون باعث کاستی‌هایی در این بخش شده است.

مقیمی اظهار کرد: البته در کشورهای سرمایه‌داری هم بحث تعاونی‌ها وجود دارد اما در کشور ما متأسفانه به این بحث با اینکه در قانون اساسی به آن تأکید شده اما به صورت علمی پرداخته نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه درباره ظرفیت تعاون در کشور بحث‌های علمی قوی صورت نگرفته است، بیان کرد: می‌طلبد که همکاری ویژه‌ای در این زمینه بین معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه تهران آغاز کنیم و حتی می‌توان از تجربه کشورهای موفق در این زمینه برای پرورش کارآفرینان تعاون در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha