اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم لرستان
کد خبر: 4041798
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
مدیرکل ارشاد لرستان خبر داد:

اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم استان لرستان، گفت: این طرح در یازده استان کشور از جمله لرستان اجرا می‌شود. به

احمدحسین فتایی، مدیرکل ارشاد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، چهارشنبه، ۱۸ اسفند در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان با اشاره به جایگاه ویژه این کانون‌ها در ترویج و گسترش معارف اسلامی، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد دارای شبکه گسترده‌ای از جوانان هستند که در جای جای نقاط دور و نزدیک استان فعالیت فرهنگی دارند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در عرصه‌های توزیع بسته‌های معیشتی، طرح فهما، اوقات فراغت و دیگر فعالیت‌های مؤثر فرهنگی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارد و یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در جهاد تبیین نقش داشته باشد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند چراکه گستره جغرافیایی در دورترین نقاط دارند.

فتایی با اشاره به طرح آموزش رایگان هنر توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: این کانون‌ها علاوه بر تمام فعالیت‌ها آموزش رایگان هنر در رشته‌های مختلف و در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه طرح آموزش رایگان هنر با هدف حفظ هنرهای ملی، بومی و محلی در یازده استان کشور ازجمله لرستان اجرا می‌شود، اضافه کرد: این طرح در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز آغاز شده و در سطح استان ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش رایگان هنر از ‌طرح‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در آن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محور هستند، اضافه کرد: راهبرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خدمات فرهنگی در روستاها با هدف عدالت فعالیت‌های فرهنگی در تمام مناطق است.

انتهای پیام
captcha