ناگفته‌های فراوانی از دهه فجر وجود دارد
کد خبر: 4031933
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

ناگفته‌های فراوانی از دهه فجر وجود دارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم تولید فیلم و آثار هنری از حوادث دهه فجر تأکید کرد و گفت: هرچند آثار فراوانی در این خصوص نوشته شده است اما ناگفته‌های فراوانی از دهه فجر وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: متقین غنی‌ترین انسان‌ها هستند و مجوز رستگاری در دنیا و آخرت تقوا است.

وی با اشاره به سخنان مؤمنان بهشتی و گنهکاران جهنمی با یکدیگر در آیه ۱۳ سوره حدید، گفت: مردان و زنان منافق ملتمسانه از اهل ایمان درخواست می‌کنند که درنگ کنید تا ما از نور شما بهره بگیریم و بهره‌ای از نور شما به ما برسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه مقصود از نور همراه اهل ایمان، نوری است که در سایه اعمال نیک و ایمان ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: این نور مسیر راه انسان را تا رسیدن به بهشت و وعده‌های الهی روشن می‌کند البته نور همراه اهل ایمان مراتبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه اعمال زشت، کفر و نفاق تاریکی مطلق است و خود را به‌صورت ظلمات نشان می‌دهد، اضافه کرد: مؤمنان پیشگام در خدمت‌گذاری، عمران و آبادانی و منافقان در وطن‌فروشی، همگامی با دشمنان، تبهکاری، ظاهرسازی، عوام‌فریبی پیشگام هستند کمااینکه بین مؤمنان و منافقان دیوار و فاصله زیادی وجود دارد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: دهه فجر ایام سرنوشت‌ساز و به یادماندنی است در این ایام حوادث مهمی به وقوع پیوست که نمونه آن اعلام تشکیل دولت موقت، بیعت نیروی هوایی ارتش با امام راحل(ره)، شکست حکومت نظامی و تسخیر صدا و سیما بود.

وی بر لزوم تولید فیلم و آثار هنری از حوادث دهه فجر تأکید کرد و گفت: هر چند آثار فراوانی در خصوص دهه فجر و حوادث آن نوشته شده اما ناگفته‌های فراوانی از دهه فجر وجود دارد، گروه‌های جهادی و مردمی با برنامه‌های پرمحتوا و امیدآفرین و نشاط‌آور نشان دهند که مردم ما همچنان در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب مستحکم ایستاده‌اند.

شاهرخی به اول رجب و ولادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و ادامه داد: بیان و تدوین معارف اسلامی، دعوت به عدم همکاری با غاصبان خلافت و مقابله با جریان‌های انحرافی که در آن زمان به‌وسیله دشمنان اهل‌بیت(ع) گسترش پیدا کرده بود از خدمات امام پنجم شیعیان است.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد به کشتار مردم بی‌دفاع یمن اشاره و اظهار کرد: مناطقی از یمن بیش از صد بار آماج حملات دشمنان قرار گرفته کمااینکه این حملات هفت سال ادامه دارد و دشمنان نمی‌توانند به اهداف خود برسند و در باتلاق یمن گرفتار شده‌اند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهر خرم‌آباد از وضعیت آبی کرونایی به نارنجی رسیده است، گفت: در این ماه‌های آخر سال که باید چرخه اقتصادی اصناف با رونق باشد در صورت رسیدن به وضعیت قرمز، در رونق اقتصادی و فعالیت‌‌های فرهنگی اخلال ایجاد می‌شود لذا مردم واکسن نوبت سوم را تزریق کنند.

وی با تبریک پیروزی تیم فوتبال و ورود به مسابقات ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: اتفاقات صدا و سیما نیازمند بررسی و دقت دارد و اگر نفوذی‌هایی در این مورد وجود دارد با قاطعیت با آنان برخورد شود.

انتهای پیام
captcha