ارائه آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار توسط جهاددانشگاهی
کد خبر: 4031691
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
معاون استاندار لرستان تأکید کرد:

ارائه آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار توسط جهاددانشگاهی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به انجام کارهای بنیادی علمی و جهادی در جهاددانشگاهی، بر ضرورت ارائه آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار توسط جهاددانشگاهی لرستان تأکید کرد.

احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز، ششم بهمن در جریان بازدید از جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری این نهاد با تأکید بر اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در این نهاد انجام شده است، اظهار کرد: معتقدم نهادهایی را که امام راحل(ره) بنیانگذاری کرده نظیر کمیته امداد، بنیاد مسکن و جهاد دانشگاهی منشاء خیر و برکات بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی هنوز در لرستان معرفی نشده و ضرورت دارد شمه‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی و افکار عمومی اطلاع‌رسانی شود، اضافه کرد: چنین اطلاع‌رسانی عمومی و فرهنگ‌سازی جدی‌تر می‌تواند جایگاه این نهاد به عنوان مولود انقلاب را در استان ارتقاء دهد.

دالوند با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی کارهای بنیادی علمی و جهادی را انجام می‌دهد، افزود: کارهایی که سایر دستگاه‌ها جرئت انجام آن را ندارند، این نهاد ورود پیدا کرده و آنها را محقق کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یکی از معضلات استان را موضوع بیکاری ذکر کرد و ادامه داد: متأسفانه در این راستا، استان آخر هستیم و با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد و با ارائه آموزش‌های کاربردی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت لازم را به آنان ارائه تا بتوانند این نقیصه را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید کار اساسی در جهاد دانشگاهی انجام شود نباید خود را معطل بخشنامه‌ها و بروکراسی کنید بلکه باید کارها را شروع و به عنوان پایلوت و الگو در کشور مطرح شویم، اضافه کرد: اگر می‌خواهید کار اساسی در جهاد دانشگاهی انجام شود ضرورت دارد ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را در قالب بخش‌نامه و فراخوان به دستگاه‌های اجرایی اعلام و با دسته‌بندی نیازهای دستگاه‌های اجرایی روی آنان مانور داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری توسط جهاد دانشگاهی در استان کار ارزشمندی است چرا که منجر به کاهش هزینه تردد و اسکان افرادی که برای درمان به کلانشهرها مراجعه می‌کردند شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی باید گسترش و ارتقا یابد که در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در قالب یک‌سری تفاهم‌نامه‌ها استفاده شود، گفت: کارهایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند انجام دهد در یک بازه زمانی جمع‌بندی و به دستگاه‌ها فراخوان داده شود.

دالوند اظهار کرد: ضرورت دارد در قالب چندین پروژه که در لرستان لاینحل مانده بسته‌ای طراحی و به نتیجه برسانیم و قطعاً این کار بزرگی است و می‌توان با اجرای این برنامه‌ها ماهیت جهاد دانشگاهی را آنگونه که شایسته است برای استان نشان دهیم.

وی بر آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار توسط جهاد دانشگاهی لرستان تأکید کرد و افزود: این نهاد می‌تواند با تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بهزیستی کارهای خوبی را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تأکید براینکه با همکاری جهاد دانشگاهی می‌توان ظرفیت‌های لرستان را شناسایی و در راستای رشد و توسعه و رونق استان قدم‌های اساسی برداریم، تصریح کرد: لازمه این موضوع طراحی برنامه جامع و کاربردی است و تعیین یک وظیفه برای هر کدام از دستگاه‌هاست تا بتوانیم کارها را پیش ببریم.

دالوند با تأکید بر اینکه درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد لرستان قابلیت رشد بسیار را دارد و باید توسعه پیدا کند، گف: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان حمایت‌های خود را از جهاددانشگاهی لرستان دریغ نخواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر تهیه طرح‌های هادی روستایی، تفصیلی و...  توسط جهاد دانشگاهی در استان تأکید کرد و افزود: باید بتوانیم با کمک هم، چندین پروژه که خروجی آن کمک به استان باشد را اجرا و به اتمام برسانیم

انتهای پیام
captcha