غفلت مانع رسیدن به رضایت الهی می‌شود
کد خبر: 4031495
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

غفلت مانع رسیدن به رضایت الهی می‌شود

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان رضایت الهی را مهمترین هدف زندگی انسان دانست و گفت: زندگی بدون هدف معنا ندارد و مهمترین مانع رسیدن به رضایت الهی غفلت است.

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان، چهارشنبه، ششم بهمن‎ماه در کارگاه «سبک زندگی اسلامی» ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان که به میزبانی حوزه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: انسان چه در زندگی مادی و چه در زندگی معنوی باید هدف خود را مشخص کند.

وی مهمترین رکن برای رسیدن به سعادت را تعیین هدف دانست و با بیان اینکه زندگی بدون هدف و غایت، معنا ندارد، اضافه کرد: کسی که هدف ندارد از زندگی خود در تمام ابعاد مادی و معنوی لذت نمی‌برد.

مهدوی با اشاره به اینکه اوج کمال انسان زمانی است که تمام صفات الهی در او تجلی پیدا کند و به جز معصوم کسی به چنین مرتبه‌ای از کمال نمی‌رسد، اضافه کرد: تمام صفات الهی در وجود معصوم متجلی است و به هر اندازه که صفات الهی در نفس انسان تجلی پیدا کند به همان اندازه به سمت کمال حرکت می‌کند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان با یادآوری اینکه مرگ انسان جدی و قطعی و نیازمند زاد و راحله است، ادامه داد: عده‌ای مرگ دیگران را می‌بینند اما مرگ خود را فراموش می‌کنند در حالی‌ که یاد مرگ موجب زدودن غبار دل و پرهیز از گناه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمل انسان باید سبب ایجاد زاد و توشه برای آخرت شود، اظهار کرد: عده‌ای کارهایی انجام می‌دهند اما زاد و توشه در آن نیست.

مهدوی عواملی که باعث حرکت به سمت کمال می‌شود را خوف و امید دانست و افزود: انسان در حرکت به سمت کمال انسان باید با ایمان به هدف و راه، تلاش کند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان عبادت را مقدمه‌ای برای رسیدن به عبودیت دانست و با بیان اینکه در مسیر زندگی باید هدف را تعیین کرد چراکه بدون هدف نمی‌شود سعادت را مطرح کرد، ادامه داد: هدف نهایی زندگی انسان کسب رضایت است و برای رسیدن به هدف، اعمال باید مخلصانه باشد، لذا انسان در دنیا باید به دنبال اخلاص باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعیین هدف انسان که همان رضایت خداوند است آنچه مهم است تعقیب هدف است، ادامه داد: از دیدگاه شهید مطهری دو نوع خدای در اندیشه و خدای در زندگی وجود دارد و خدا در زندگی انسان آن است که در وجود او و در زندگی او دستش باز است، حکم می‌کند و تحکم می‌کند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان با اشاره به اینکه اگر هدف انسان از زندگی کسب رضایت الهی باشد، همواره در آرامش روحی و روانی خواهد بود، گفت: مهمترین مانع رسیدن به رضایت و سعادت الهی، غفلت است.

انتهای پیام
captcha