بیانیه کانون مداحان لرستان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری
کد خبر: 4031339
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

بیانیه کانون مداحان لرستان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری

در پی دیدار جمعی از مداحان کشور با مقام معظم رهبری به‌مناسبت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام، کانون مداحان لرستان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه کانون مداحان لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، در دیدار جمعی از مداحان کشور با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام، از سوی معظم‌له کلیدواژه‌هایی چون جهاد تبیین، دشمن‌شناسی، حفظ هویت مداحی و اخلاص و معنویت مطرح شد که در این راستا کانون مداحان لرستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «بیان مدح و منقبت و خدمتگزاری در دستگاه اهل‌ بیت(ع) در رأس آنان اشرف اولاد آدم، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، سعادتی بس بزرگ است که در روایات اسلامی به کَرات به آن اشاره شده است.

در نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر ارزش‌ها و شعائر حسینی است، مداحان به‌عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی به‌شمار رفته و در یک معنا پُل ارتباط بین مردم و اعتقادات دینی هستند.

در دیدار جمعی از مداحان کشور با ولی امر مسلمین جهان و ولایت مطلقه فقیه، کلیدواژه‌هایی از سوی معظم‌له مطرح شد که مهمترین آن دشمن‌شناسی، جهاد تبیین و روشنگری و تعیین حد و مرز آواها و نواهای مداحی با موسیقی است.

بهره‌گیری از اشعار پُرمحتوا و قوی در رسای ذریه پیامبر(ص)، حفظ هویت مداحی، خلوص نیت و معنویت از دیگر کلیدواژه‌هایی است که در فرمایشات نافذ امام و مقتدای ما به‌عنوان فصل‌الخطاب مورد تأکید قرار گرفت.

کانون مداحان لرستان تشکر و امتنان خود را نسبت به حُسن نظر زعیم و حکیم فرزانه انقلاب اسلامی به جامعه مداحان اعلام کرده و توصیه‌های داهیانه ایشان را نصب‌العین خود قرار داده و آن را نقشه راه خود می‌داند.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق جوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۲۲:۰۵
0
0
با تشکر از برادر بزرگوار و فرهیخته جناب آقای حاج چنگیزیان و توجه رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در راستای توصیه های مقام معظم رهبری ،انشالله تحت توجهات خاصه همچنان کانون مهر و فعالیت فرهنگی در جهت خدمت به قرآن و اسلام و انقلاب گام بردارید، حق نگهدارتان
captcha