کمک به زنان کار؛ اولویت وقف در دلفان
کد خبر: 4030943
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

کمک به زنان کار؛ اولویت وقف در دلفان

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان اولویت وقف در دلفان را وقف با نیت کمک به زنان کار ذکر کرد و گفت: در شهرستان دلفان وضعیت زنان کار بسیار اسفناک است و این بانوان مجبور هستند در میدان شهر تجمع کنند تا برای انجام کارهای کشاورزی از آنها استفاده شود.

کمک به زنان کار؛ اولویت وقف در دلفانحجت‌الاسلام محمد احمدوند، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به رتبه برتر شهرستان دلفان در زمینه ثبت وقف جدید، گفت: از سال 97 تاکنون شهرستان دلفان هر ساله در زمینه ایجاد وقف جدید رتبه اول در استان لرستان را داشته است.

وی با اشاره به اینکه اغلب وقف‎های جدید در دلفان وقف‌های انتفاعی شامل مسجد، حسینیه و مهدیه هستند که درآمدزایی ندارند، افزود: در کنار وقف‌های انتفاعی، وقف‌هایی نیز داریم که منفعتی هستند و درآمد حاصل از آنها بر طبق نیت واقف هزینه می‎شود که از جمله این وقف‌ها می‎توان از وقف دو باب مغازه و یک ملک مسکونی با نیت وقف برای کمک به مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول دلفان نام برد.

احمدوند اضافه کرد: قرار است یک مجتمع تجاری برای حوزه علمیه خواهران دلفان احداث شود که از محل درآمد اجاره این مجتمع تجاری هزینه‌های این مدرسه علمیه تأمین شود.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان با بیان اینکه در سال 98 شهرستان دلفان واقف برتر کشوری داشت که طی مراسمی در تهران از سیدعلی‎رضا موسوی که مبلغ چهار میلیارد تومان را برای ساخت‌وساز و تعمیر بقعه متبرکه احمد و محمود این شهرستان کمک کرده بود، تجلیل شد، اظهار کرد: در سال 99 نیز خیر برتر سال از شهرستان دلفان انتخاب شد و امسال نیز واقف برتر استان لرستان به نام احمد امیدیان از شهرستان دلفان انتخاب شد.

وی اولویت وقف در شهرستان نورآباد را وقف با نیت کمک به بانوان کار ذکر کرد و ادامه داد: متأسفانه در شهرستان دلفان وضعیت زنان کار بسیار اسفناک است و این بانوان مجبور هستند تابستان‌ها در میدان شهر تجمع کنند تا برای انجام کارهای کشاورزی از آنها استفاده شود.

احمدوند با بیان اینکه در جریان سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان به شهرستان دلفان نیز موضوع زنان کار مطرح و اعتباراتی از سوی دولت برای ساماندهی این بانوان تخصیص یافت، گفت: بانوان کار شامل زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست یا سرپرست خانوار هستند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه وجود زنان کار در دلفان زیبنده این شهرستان نیست و باید فکری برای رفع مشکلات این بانوان شود تا آنان مجبور نباشند برای به دست آوردن مخارج زندگی به‌عنوان کارگر به مزارع کشاورزی بروند، افزود: مشکل بانوان کار در هیچ جای کشور به وخامت شهرستان دلفان نیست و می‎طلبد خیران و واقفان در حوزه بانوان کار ورود پیدا کرده و نیات آنها به سمت حل مشکلات این قشر سوق داده شود.

وی وقف برای قرآن به‌ویژه در حوزه حفظ قرآن، تهیه وسایل و تجهیزات آموزشی برای مؤسسات و مراکز قرآنی، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش قرآن و جذب اساتید قرآنی، مسکن نیازمندان، اسکان دانشجویان را از دیگر اولویت‌های وقف در دلفان برشمرد.

انتهای پیام
captcha