دانشجویان نخبه در طرح‌های مسئله‌محور و کاربردی مشارکت کنند
کد خبر: 4030886
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

دانشجویان نخبه در طرح‌های مسئله‌محور و کاربردی مشارکت کنند

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به اجرای طرح «شهید احمدی‌روشن» بر لزوم مشارکت دانشجویان نخبه و برتر علمی در طرح‌های مشترک مسئله‌محور و کاربردی برای رفع مشکلات جامعه، تأکید کرد.

نشست رئیس بنیاد نخبگان با مسئولان دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در نشست با علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، فریدون امیدی‌نسب، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان که یکشنبه، سوم بهمن در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شهید احمدی‌روشن که براساس آن باید طرح‌های کاربردی، علمی و عملیاتی مسئله‌محور را با مشارکت نخبگان و متخصصان دانشگاهی کشور تقویت کرد، بر لزوم مشارکت دانشجویان نخبه و برتر علمی در طرح‌های مشترک مسئله‌محور و کاربردی برای رفع مشکلات جامعه، تأکید کرد.

وی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان تأکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان استان لرستان براساس کلیات طرح شهیداحمدی روشن، از مشارکت نخبگان، محققان و پژوهشگران و دانشجویان برتر در جهت کاهش نظام مسائل استان، حمایت می‌کند.

در ادامه این نشست علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان و فریدون امیدی‌نسب، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان نیز درباره وجود ظرفیت‌های علمی مختلف در گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، توضیحاتی ارائه کردند.

از جمله مباحث مطرح شده در این نشست، حمایت از پایان‌نامه‌های مسئله‌محور و کاربردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که محتوای پایان‌نامه و رساله در راستای کمک کردن به رفع یک مشکل یا یک چالش استانی باشد.

همچنین در نشست مذکور، اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان دیدگاه‌های خود را در راستای تقویت همکاری‌های مشترک دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان بیان کردند.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز تأکید داشت نقش دانشکده‌های دانشگاه لرستان در زمینه گسترش همکاری‌های برون‌دانشگاهی و مسئله‌محور متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان لرستان، گسترش یابد.

انتهای پیام
captcha