رکود فعالیت‌های قرآنی مؤسسات / مراکز قرآنی به مهد‌کودک تبدیل نشوند
کد خبر: 4030438
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

رکود فعالیت‌های قرآنی مؤسسات / مراکز قرآنی به مهد‌کودک تبدیل نشوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود با اشاره به کاهش چشمگیر فعالیت‌های مؤسسات قرآنی، گفت: بسیاری از مؤسسات قرآنی برای حفظ و بقای خود به فعالیت‌های غیرقرآنی و مهدکودک‌ها روی آورده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی شاملوئی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورودحجت‌الاسلام مهدی شاملوئی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه قرآن در سطح استان و شهرستان دورود، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی دورود چند مؤسسه قرآنی دارد که یا تعطیل شده و مشکل عمده دارند و یا به کارهای غیرقرآنی روی آورده و به مهدکودک تبدیل شده‌اند.

وی به کاهش چشمگیر درصد آمار قرآن‌آموزان به سبب شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی به علت نداشتن اعتبارات دولتی و کاهش قرآن‌آموزان تعطیل شده و باید مسئولان اعتبار ویژه‌ای برای آنان اختصاص دهند.

شاملوئی یکی از برنامه‌های محوری برای تبیین و گسترش آموزش قرآن را تمرکز بر آموزش در مساجد دانست و اضافه کرد: با تعامل با ائمه جماعت، دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ویژه عموم مردم به شکل مستمر و اصولی برگزار می‌شود کمااینکه در کنار آن تفاسیر کوتاه در مناسبت‌های مذهبی ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود با اشاره به اینکه مردم علاقه‌مند به بحث قرآنی هستند و به مباحث قرآنی توجه می‌کنند، اظهار کرد: وضعیت آموزش و تربیت مربیان قرآن در سطح استان و شهرستان دورود مطلوب نیست و امکاناتی به مربیان قرآن داده نمی‌شود کمااینکه عمده بخش آموزش قرآن را روحانیون انجام می‌دهند.

وی نبود اعتبار برای حمایت و تجلیل از برگزیدگان، نخبگان و نفرات برتر مسابقات قرآن را از دیگر چالش‌های حوزه قرآن برشمرد و با تأکید بر لزوم حمایت از نخبگان و چهره‌های قرآنی، گفت: کمبود اساتید قرآنی در بخش‌های حفظ و تجوید به‌ویژه برای آقایان از دیگر مشکلات حوزه قرآن در شهرستان دورود است کمااینکه در بخش بانوان این مشکل کمتر است.

شاملوئی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی در برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی برای تهیه مربی با مشکل مواجه هستند و این شهرستان از نظر مربی قرآن مشکل دارد، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است از هر مؤسسه‌ای چند نفر برای تربیت مربی‌گری آموزش داده شوند.

انتهای پیام
captcha