حمایت دولت از بانوان خلاق و کارآفرین
کد خبر: 4029261
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
در افتتاحیه نمایشگاه بانوی ایرانی ـ اسلامی در خرم‎آباد مطرح شد؛

حمایت دولت از بانوان خلاق و کارآفرین

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به حمایت دولت از ایده‌ها، استعداد‌ها و خلاقیت‌های بانوان در رشته‌های مختلف، گفت: امور بانوان و خانواده استانداری لرستان متعلق به تمام بانوان است کمااینکه بانوان صاحب ایده و خلاقیت که بتوانند فکری را ارائه دهند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

فریبا ولی پور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، 27 دی‌ماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه بانوی ایرانی ـ اسلامی در خرم‎آباد، با بیان اینکه واژه ایثار در مکتب اسلام جایگاه والایی دارد، اما در کنار آن واژه دیگری به نام «فدا کردن» داریم که جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده است، گفت: اینکه کسی جان خود را در طبق اخلاص بگیرد و فدا کند، ویژه است، اما اینکه مادری بتواند فدایی بدهد یک مقدار سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه مصداق بارز فدایی دادن شخصیت بزرگواری به نام مادر شهید است، افزود: مادر شهدا از مادر شهید بزرگواری الگو می‌گیرند به نام حضرت ام‌البنین(س) که چهار فرزند خود را فدای مکتب اسلام و امام حسین(ع) می‌کند.

قدرتی با اشاره به اینکه نمایشگاه «بانوی ایرانی ـ اسلامی» هم توسط بانوان انقلابی و جهادی به تبعیت از الگو قرار دادن این شخصیت‌های بزرگوار برپا شده است، ادامه داد: هفته بانوی ایرانی ـ اسلامی یک کار ابداعی بود و بنا داریم برنامه‌های این هفته را برای سال‌های بعد پرشورتر برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه تلاش شده است که بتوانیم مقام و جایگاه زن را در قسمتی از نمایشگاه و در قسمت دیگر شخصیت اجتماعی زن را جلوه بدهیم، اظهار کرد: در کنار نمایشگاه برنامه‌های متعدد دیگری در این هفته و هفته آینده برگزار می‌شود.

فریبا ولی‌پور عالم، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه امروزی بیش از هر زمانی تشنه معارف و سیره فاطمی است، به عزم جدی دولت در حمایت از ایده‌ها، استعداد‌ها و خلاقیت‌های بانوان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امور بانوان و خانواده استانداری لرستان متعلق به تمام بانوان است کمااینکه بانوان صاحب ایده و خلاقیت که بتوانند فکری را ارائه دهند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بانوان در هر صنفی باید با رعایت حدود شرعی حضور پررنگ داشته باشند، ادامه داد: بانوان به شکل مطالبه‌گرانه خواسته‌های خود را پیگیری کنند کمااینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در هر حیطه‌ای که بتواند حامی بانوان باشد.

انتهای پیام
captcha