مسابقه کتابخوانی ایام فاطمیه در مساجد گرجستان
کد خبر: 4022079
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

مسابقه کتابخوانی ایام فاطمیه در مساجد گرجستان

مسابقه کتابخوانی به مناسبت ایام فاطمیه برگرفته از کتاب «مفاتیح الحیات» آیت‌الله جوادی آملی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در این کشور برگزار شد.

مسابقه کتابخوانی ایام فاطمیه در مساجد گرجستانبه گزارش ایکنا، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقه کتابخوانی برگرفته از کتاب «مفاتیح الحیات» آیت‌الله جوادی آملی بین دانش‌آموزان دختر و پسر نوجوان دروس دینی به همت اداره مسلمانان گرجستان و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس در مساجد امام حسین(ع) و امام علی(ع) این کشور برگزار شد.

در این آزمون که سؤالات آن به زبان آذری تهیه شده بود، تعداد 40 نفر از دانش‌آموزان برگزیده از شهرها، نواحی و روستاهای مختلف گرجستان با پاسخ به سؤالات معارف دینی به صورت تستی اطلاعات خود را محک زدند.

همچنین به منظور تشویق جوانان به یادگیری معارف دینی و علوم اسلامی، مقرر شد به برندگان مسابقه جوایزی از سوی اداره مسلمانان گرجستان اهدا شود.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سال جاری، سه مسابقه با موضوعات دینی برای دانش‌آموزان مسلمان گرجستان به همت اداره مسلمانان این کشور برگزار شده است و رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس در برگزاری این مسابقات همکاری داشته است.

«مفاتیح الحیات»(مفاتیح الحیاة) کتابی حدیثی درباره سبک زندگی اسلامی اثر جمعی از نویسندگان حوزه علمیه قم با نظارت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است،  این کتاب از آثار پر فروش در بازار نشر بوده است.

مفاتیح الحیات بیش از ۲۸۰ بار تجدید چاپ و به زبان‌های مختلف همچون عربی، ترکی، اردو، انگلیسی و ترکمنی ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha