تولید موشن‌گرافی آیات نماز ویژه کودک و نوجوان
کد خبر: 4018512
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
در ستاد اقامه نماز اصفهان انجام می‌شود؛

تولید موشن‌گرافی آیات نماز ویژه کودک و نوجوان

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به تولید 20 موشن‌گرافی از آیات نماز و پخش آنها از صداوسیما، گفت: درصدد هستیم تا موشن‌گرافی‌هایی مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان نیز تولید کنیم.

ابراهیم رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مرکز در سال جاری، اظهار کرد: براساس برنامه‌هایی که در ستاد مرکزی اقامه نماز کشور تهیه و تنظیم و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و نظارت و ارزیابی فعالیت می‌کنیم و در هر کدام از این حوزه‌ها، مخاطبان خاص خود را داریم. در حوزه فرهنگی، مسابقاتی مثل «تجلی نماز در سیره سیدالشهدا(ع)» با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها برگزار شد که نزدیک به پنج هزار نفر در آن شرکت کردند. همچنین فراخوان تولید محتوا در خصوص نماز متناسب با فضای مجازی و رسانه‌ها را با همکاری حوزه علمیه برگزار کردیم که تعداد زیادی از طلاب آقا و خانم در آن شرکت کردند و 24 اثر، برگزیده شناخته شدند. با تعدادی از برگزیدگان نیز در حال تنظیم قرارداد به‌منظور تولید محتواهای بیشتر در خصوص نماز هستیم.

وی افزود: فعالیت دیگری که در حال انجام است، تولید موشن‌گرافی آیات نماز با بیان حجت‌الاسلام قرائتی بوده که تاکنون 20 مورد تولید شده و در حال پخش از صداوسیماست. در روز پخش موشن‌گرافی‌ها نیز مسابقه‌ای برگزار و به شرکت‌کنندگان جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. تعدادی از این موشن‌گرافی‌ها در ایام محرم از شبکه تهران پخش شد و 300 هزار نفر در مسابقات آن شرکت کردند. همچنین این موشن‌گرافی‌ها برای شبکه‌های استانی سراسر کشور و شبکه شما نیز ارسال شده و قرار است به مرور از این شبکه‌ها پخش شود. علاوه بر این، درصدد هستیم تا موشن‌گرافی‌هایی مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان نیز تولید کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نیز در طول سال ارزیابی و نظارت می‌شوند و گزارش‌های خود را در سامانه سجاد که ویژه ستاد اقامه نماز است، ثبت می‌کنند و اعضای هیئت نظارت و ارزیابی به بررسی این گزارش‌ها پرداخته و دستگاه‌های برتر را معرفی می‌کنند. علاوه بر این، با همکاری سپاه صاحب‌الزمان(عج) همایش‌هایی در 28 شهرستان استان اصفهان برای نیروهای مسلح، بسیجیان و خانواده‌های آنها برگزار کردیم و در پایان این همایش‌ها نیز اجلاس استانی نماز با حضور امام‌جمعه و استاندار اصفهان در آبان‌ماه سال جاری برگزار و از دستگاه‌های برتر تقدیر شد.

حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: برای مدارس، هشت برنامه به اداره‌کل آموزش و پرورش استان معرفی کرده‌ایم که بخشنامه آن قرار است هفته آینده به مدارس و ادارات آموزش و پرورش ارسال شود. در قالب این برنامه‌ها، دوره‌های ویژه‌ای در خصوص نماز برای مدیران مدارس، معلمان و دبیران علوم پایه و معلمان کلاس‌های سوم دخترانه و هشتم پسرانه که سن تکلیف محسوب می‌شود و نیز نشست‌هایی برای خانواده‌ها، تعریف شده است. همچنین برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی از کتاب «چلچراغ نماز و خانواده» تألیف حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی در دستورکار قرار دارد که علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی آن را با بیش از 50 درصد تخفیف از ستادهای اقامه نماز استان و نسخه الکترونیکی کتاب را از سایت ستاد اقامه نماز خریداری کنند.

وی بیان کرد: اغلب برنامه‌ها و نشست‌های ستاد اقامه نماز استان به‌صورت حضوری برگزار می‌شد و کمتر در فضای مجازی حضور داشتیم، ولی شیوع کرونا ما را واداشت که به سمت فضای مجازی برویم و اگر فراخوان تولید محتوا در خصوص نماز را برگزار کردیم، به‌منظور شناسایی نیروهای توانمند در تولید محتوا متناسب با فضای مجازی و رسانه‌ها بود. شیوع کرونا همچنین باعث شد که ارتباط و همکاری ما با صداوسیما بیشتر شود. البته در ارزیابی‌هایی که از اجرای برنامه‌های مختلف داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که تأثیرگذاری برنامه‌های غیرحضوری کمتر از برنامه‌های حضوری است، ولی به هر حال در شرایط محدودیت برای اجرای برنامه‌های حضوری، فضای مجازی می‌تواند کمک‌کننده خوبی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در خصوص وضعیت تجهیز سازمان‌ها و مراکز استان به نمازخانه، گفت: در استان اصفهان به لحاظ امکانات فیزیکی، یعنی فضای نمازخانه، سرویس بهداشتی و وضوخانه، سیستم صوتی و گرمایش و سرمایش، وضعیت بسیار مطلوبی در ادارات کل که تعداد آنها به 86 مورد می‌رسد، وجود دارد. گاهی شکایت‌هایی در این خصوص از بعضی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و ما آنها را پیگیری می‌کنیم، مثل بسته بودن نمازخانه یک بیمارستان که با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد به‌دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از اشاعه بیماری، این اتفاق افتاده است. به هر حال، افراد در صورت مواجهه با هر مشکلی در خصوص نمازخانه‌ها می‌توانند با شماره‌های ستاد اقامه نماز تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند که قطعاً پیگیری و تذکر داده می‌شود و دستگاه‌های مختلف موظف به ایجاد نمازخانه‌های مطلوب هستند.

انتهای پیام
captcha