ثبت 30 وقف جدید در لرستان
کد خبر: 4018281
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
معاون اوقاف لرستان خبر داد:

ثبت 30 وقف جدید در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از محقق شدن 30 وقف از سهمیه 50 وقف امسال لرستان خبر داد و گفت: عمده این وقف‌ها، وقف انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از ثبت 30 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در لرستان خبر داد و گفت: سهمیه امسال لرستان برای وقف جدید، ثبت 50 وقف است که تاکنون 30 مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه این وقف‌ها عمدتاً انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند، افزود: در لرستان از نظر وقف منفعتی و وقف برای قرآن، کمک به ازدواج جوانان و تبلیغ دین کمبود داریم که می‎طلبد نیات واقفان به سمت موضوعاتی که نیاز روز جامعه است، سوق داده شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه وقف در حوزه قرآن می‎تواند مشکلات زیادی را از دوش مدیران مؤسسات قرآنی بردارد، ادامه داد: در این راستا نشست‌های تخصصی وقف را در دستور کار داریم تا در رابطه با وقف برای قرآن در بین واقفان فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سنددار کردن موقوفات، بقاع متبرکه امامزاده‌ها و رقبات را در دستور کار داریم و سالانه تعدادی از این اماکن سنددار می‎شوند.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده در ادامه از برگزاری دوره آموزش سوادرسانه‌ای ویژه مبلغان و مبلغات استان لرستان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و مرکز نسرا لرستان به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه دوره مجازی سواد رسانه‌ای در حال برگزاری است و دوره حضوری آن نیز دی‎ماه جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: یک دوره آموزشی حضوری در رابطه با اهمیت فرزندآوری داریم که دوم دی‌ماه امسال به‌صورت حضوری و با حضور مبلغان و مبلغات لرستانی در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان به برپایی نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف ویژه روحانیون، طلاب، مبلغان و مبلغات استان اشاره کرد و گفت: برای ایام فاطمیه اول و دوم نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha