تربیت قرآنی مانع تنهایی انسان در برزخ می‌شود
کد خبر: 4018069
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

تربیت قرآنی مانع تنهایی انسان در برزخ می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تربیت قرآنی مانع تنهایی انسان در برزخ می‌شود گفت: خداوند در آخرت انسان اهل ذکر و قرآن را تنها نمی‌گذارد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: شکر نعمت‌های خداوند و دوری از کفران نعمت مورد تأیید قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه یاد خدا سرچشمه خوبی‌ها و یادآور خدایی علیم، قادر و متعال است، افزود: یاد خدا باطن انسان را آماده پذیرش نعمت الهی می‌کند کمااینکه انسان نیازمند ارتباط با خداوند است و انسان فقیر باید به یاد خداوند غنی و بی‌نیاز باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه ذکر در یک معنا جاری کردن یاد خداوند بر زبان است، افزود: ذکر تنها به معنای ذکر زبانی نیست بلکه جان و دل انسان باید به یاد خداوند باشد. کمااینکه خداوند نیازی به ذکر انسان ندارد بلکه از روی رحمت به انسان‌ها مرحمت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه خداوند متعال، انسان به خداوند نزدیک می‌کند و انسان مؤمن همواره یاد خدا است و خود را به او نزدیک می‌کند، اظهار کرد: کسی که حقوق مردم را پایمال و حق‌الناس را رعایت نمی‌کند، خمس و زکات نمی‌دهد نمی‌تواند به یاد خدا باشد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه خداوند در شب اول قبر و عالم بزرخ انسان را تنها نمی‌گذارد، خاطرنشان کرد: در شب اول قبر سؤالات پیچیده‌ای پرسیده نمی‌شود بلکه می‌پرسند خدای تو، کتاب تو و دین تو چیست اما عده‌ای از پاسخ دادن به سؤالات شب اول قبر باز می‌مانند چراکه در تنهایی قبر، پاسخگوی سوالات، باطن و درون انسان است که اگر تحت تربیت قرآن باشد به راحتی سؤالات پاسخ داده و اگر تحت تربیت شیطان باشد از پاسخگویی به سؤالات عاجز می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه کسی که ذکر خدا در باطن او قرار داشته و تکیه‌گاه او خداوند باشد در عالم بزرخ هم از رحمت حداوند برخوردار می‌شود، اظهار کرد: اگر کسی در دنیا تکیه بر مال و پول داشته باشد در شب اول قبر تنها می‌ماند. کمااینکه ذکر خداوند همان انجام واجبات و ترک محرمات است.

شاهرخی با بیان ابنکه شیطان مانع یاد خداوند و غفلت او از شکر نعمت‌ها می‌شود، اضافه کرد: زیاده‌خواهی و آرزوها و خیالات طولانی و دراز انسان را از یاد خداوند متعال غافل می‌کند از طرفی انس با قرآن مانع غفلت و گرفتاری انسان در دام شیطان می‌شود.

رسانه‌ها خدمات آیت‌الله صادقی را بیان کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارتحال آیت‌الله عباسعلی صادقی، از عالمان مجاهد خرم‌آباد، گفت: در مورد این فقیه باید همایش‌ها برگزار و کتاب‌ها نوشته شود و تنها در این سخنرانی نمی‌توان خدمات این فقیه انقلابی را بیان کرد

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۸۰ سال مجاهدت علمی آیت‌الله صادقی در حوزه‌های علمیه لرستان، گفت: آیت‌الله صادقی مجتهدی پرتلاش در تدریس معارف اسلامی و اعتقادات اسلامی، مدرسی خوش‌بیان در تدریس سطوح متداول در حوزه‌های علمیه بود کمااینکه برخورداری از کرسی درس خارج فقه و اصول در طول سالیان متمادی از برجستگی این استاد پرفضیلت بود.

وی با اشاره به اینکه شاگردان آیت‌الله صادقی در عرصه‌های مختلف مؤثر هستند و تمام روحانیت لرستان با واسطه یا بی‌واسطه از تلاش‌های علمی و اخلاقی آیت‌الله صادقی فیض بردند، خاطرنشان کرد: مبارزه با رژیم پهلوی، همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری، تولیت مدرسه علمیه کمالیه، پایه‌گذاری حوزه صادقیه و حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب گوشه‌ای از خدمات این عالم مجتهد بود و از خبرگزاری‌ها درخواست می‌کنم که زحمات آیت‌الله صادقی را بیان کرده و در مجالسی که اعلام می‌شود حضور یافته و این برنامه‌ها را انعکاس دهند.

شاهرخی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی، گفت: قانون اساسی، قانونی مترقی است که باید به گفتمان تبدیل شده و تمام اصول آن اجرا شود این در حالی‌است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از کتاب و سنت و مشتمل‌بر یک مقدمه ۱۴ فصل و ۱۷۷ اصل است که میثاق بزرگ انقلاب اسلامی و راه پیشرفت انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان اشاره کرد و با تاکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، افزود: کمیته‌ای با هدف نطارت قانون حمایت از معلولان تشکیل شده است.کمااینکه دستاوردهای معلولان بیانگر کارهای فاخری است که انسان‌های سالم از انجام آن ناتوانند و می‌طلبد که مسکن، تسهیلات اشتغالزایی، مناسب‌سازی مراکز اداری و عمومی برای معلولان مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و با بیان اینکه دانشجویان انسان‌هایی بصیر، دانا و تیزبین هستند که در تاریخ کشور نقش ارزنده و مفیدی داشته و دارند، گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۲۲ دانشجویان با اعتراض به حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات کرده و طی آن سه نفر از دانشجویان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی به کاهش بارش‌ها و ضعف مدیریت برمی‌گرددو راه‌حل مشکل کم‌آبی عزم ملی است، افزود: در لرستان راه‌حل کم‌آبی تکمیل سدهای نیمه‌تمام، شبکه‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و آبیاری قطره‌ای است کمااینکه لرستان از استان‌های پربارش است و نیازی به انتقال آب از استان‌های دیگر ندارد. حل مشکلات کم‌آبی نیازمند فرصت منطقی است تا دولت انقلابی با برنامه‌ریزی از این تنگنا عبور کند کمااینکه عده‌ای در تلاش هستند مردم را در مقابل دولت قرار دهند لذا شیوه گفتاری و نوشتاری اهل قلم منطقی باشد.

انتهای پیام
captcha