اهمیت شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی توسط خانواده‌ها
کد خبر: 4017455
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

اهمیت شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی توسط خانواده‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر اهمیت شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی توسط خانواده‌ها، گفت: این شناخت به خانواده‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در مواجهه با مسائل تربیتی نوجوان و فرزند خود شیوه درستی اتخاذ کنند.

ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، ایرج بیت الهی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 9 آذرماه، در مراسم پایانی دهمین جشنواره «نوجوان سالم» در هرمزگان، اظهار کرد: این جشنواره به دنبال خودآگاهی و توانمندسازی نوجوانان برای بهتر زیستن و جلوگیری از گرایش آنان به سمت رفتارهای پرخطر است.

وی با بیان اینکه داشتن درک صحیح و آگاهی نسبت به دوره نوجوانی هم به مربی و هم به خانواده و نوجوان کمک می‌کند تا بتواند شیوه درست برای بهتر زیستن را برای خود برگزیند، افزود: برای داشتن درک صحیح نسبت به دوره نوجوانی باید ویژگی‌های این دوره را بشناسیم و نسبت به آن‌ها راهبرد مشخصی را اتخاذ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: نداشتن شناخت و آگاهی مربیان و اولیا و نداشتن برنامه نسبت به ویژگی‌های دوره نوجوانی، زمینه‌ساز گرایش نوجوان به سمت رفتارهای پرخطر می‌شود. دوره نوجوانی یکی از دوره‌های حساس زندگی است و شناخت و آگاهی و درک صحیح نسبت به ویژگی‌های نوجوان و ویژگی‌های خاص در این دوره اهمیت دارد.

بیت الهی ادامه داد: شناخت این ویژگی‌ها به خانواده‌ها کمک می‌کند تا درک صحیحی نسبت به مسائل داشته باشند و بتوانند در مواجهه با مسائل تربیتی نوجوان و فرزند خود شیوه درستی اتخاذ کنند و در راهبری و راهنمایی او در انتخاب شیوه سالم و درست موفق شوند. همچنین نیز باعث درک صحیح، خودآگاهی و توانمندسازی نوجوان برای انتخاب سبک و شیوه زندگی سالم برای بهتر زیستن او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهمین جشنواره نوجوان سالم در سطح استان بیش از 4 هزار و ۵۰۰ اثر در قالب رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارائه شد، عنوان کرد: ۸۴ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند که ۶۴ اثر آن در حوزه دانش‌آموزی و ۱۸ اثر نیز در حوزه قابلیت‌های مدرسه‌ای بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان در سطح ملی و مرحله کشوری در رشته نمایش کوتاه مقام دوم را کسب کرده و در حوزه قابلیت‌های مدرسه‌ای نیز ۲ هنرستان آیت‌الله صدر و آینده‌سازان، مقام دوم را کسب کرده‌اند.

بیت الهی یادآور شد: علاوه بر آموزش و پرورش که خاستگاه اصلی تعلیم و تربیت است، سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه تربیت نوجوانان و جوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش داشته و همکاری کرده‌اند و ما خواستار همکاری مستمر آنان هستیم تا بتوانیم به کمک هم شیوه‌های درست زندگی منطبق با ارزش‌های جامعه اسلامی‌مان را ترسیم کرده و نوجوانان میهن اسلامی‌مان را برای ساختن زندگی سالم توانمند کنیم.

انتهای پیام
captcha