بسیج؛ ترجمان ما می‌توانیم/ تفکری که غیرممکن را ممکن می‌کند
کد خبر: 4016344
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد:

بسیج؛ ترجمان ما می‌توانیم/ تفکری که غیرممکن را ممکن می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بسیج را ترجمان شعار «ما می‌توانیم» دانست و گفت: با تفکر بسیجی غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهارکرد: تقوا باارزش‌ترین ارزش دینی است که در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مهمتر از تقوا، شناخت تقوا و آثار دنیوی و اخروی آن است، ادامه داد: تقوا حفظ خویشتن از هر چیزی است که به انسان آسیب می‌رساند. تقوا همان نیروی محرکه در وجود انسان است که موجب می‌شود انسان واجبات را انجام دهد.

شاهرخی تقوا را پاکیزگی از تکبر و طمع دانست و با بیان اینکه انسان متقی اهل انفاق است و خشم را فرو می‌برد، افزود: انسان متقی از طریق پرداخت خمس و زکات با مردم ارتباط برقرار می‌کند، با مردم مهربان است و اهل گران‌فروشی و احتکار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در آیات متعددی از آثار دنیوی تقوا یاد شده است به آثار دنیوی و اخروی تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا زینت الهی است کمااینکه آیات دوم و سوم سوره طلاق تقوا بیان کننده آن است که تقوا مایه گشایش کارها و رزق و روزی است و خداوند متقین را هدایت می‌کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد موهبت‌های پایدار مادی و معنوی را ثمره تقوا دانست و با بیان اینکه موهبت‌های اهل تقوا موسمی نیست بلکه پایدار است، ادامه داد: بین دین و اقتصاد رابطه است و اگر انسان تقوا پیشه کند برکات و موهبت‌های مادی و معنوی پایدار بر او نازل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال پسندیده از متقین پذیرفته می‌شود، اظهارکرد: وعده خداوند این است که متقین در روز حساب از جهنم نجات پیدا می‌کنند و ظالمان در جهنم به زانو درمی‌آیند پس انسان باید به سوی وعده‌های خداوند بشتابد و راه شتافتن به سمت آمرزش الهی اعمال صالح است.

شاهرخی نتیجه سرعت در توبه و بازگشت به سمت خداوند را بهشت دانست و با اشاره به گستردگی بهشت، گفت: نعمت‌های بهشت ابدی است که اوصاف آن در قرآن بیان شده است.

امام جمعه خرم‌آباد به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با اشاره به تشکیل بسیج توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: شجره طیبه بسیج از چنان جایگاهی برخوردار است که باید همه ما بسیجی بودن و فکر و عمل بسیجیان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب دل تهدیدها فرصت‌ها را به‌ وجود آوردند و بسیج از دل تهدیدها به وجود آمد، گفت: امام راحل غفلت از ارتش بیست میلیونی را سقوط در دام دو ابرقدرت شرق و غرب می‌دانست.

وی فکر بسیجی را راه موفقیت در نظام جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه بسیج حضور نیروهای متعهد و کاردان در همه میدان‌ها است، ادامه داد: ساماندهی بسیج توسط فرماندهان سپاه قابل تقدیر است کمااینکه عمل بسیج ترجمان ما می‌توانیم است و با اتکا به نسل جوان متعهد و دانا و جوانان می‌توان ارتقا و پیشرفت انقلاب را رقم زد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از جمله شهدای بسیجی شهادت شهید فخری‌زاده در هفت آذر و شهید شهریاری در هشت آذر است، ادامه داد: تفکر بسیجی غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به روز نیروی دریایی، گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و درگیری‌ها، در جهاد خودکفایی تولید تجهیزات دریایی و حضور در حمایت کشتی‌های کشورمان حاکی از تفکر بسیجی حاکم بر نیروی دریایی است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مسئله آب مسئله ملی است و دشمن با عملیات رسانه‌ای به دنبال این است که مردم را در مقابل دولت قرار دهد و جامعه را به سمت التهاب ببرد، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب راهکار جهاد تبیین است و نخبگان در این عرصه باید روشنگری کنند.

وی با اشاره به اینکه آب امری چندوجهی است و چند میلیون نفر در طول سال با کمبود آب مواجه هستند، اظهارکرد: در مناطقی خشک کمک نیمه خشک نباید صنایع آب‌بر ایجاد می‌شد اما سوء‌مدیریت‌های گذشته را نباید به پای دولت جدید گذاشت.

شاهرخی با تاکید بر اینکه با یک برنامه میان‌مدت می‌توان از وضعیت دشوار امروز خارج شد و در لرستان ضمن هوشیاری و بصیرت باید در مطالبه حق‌آبه و رساندن زمین‌های آبی به حد استاندارد تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا مطالبه‌گری منطقی مبتنی‌بر اخلاق از سوی نماینده ولی‌فقیه انجام شده در تماس با دفتر ریاست جمهوری مشکلات حوزه آب اعلام شد و تاکید شد لرستان باید در برنامه‌ریزی‌های بحث آب باید مورد توجه قرار گیرد و در سفر ریاست‌جمهور بر این موضوعات تاکید خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به حقوق‌های نجومی اشاره و با بیان اینکه این حقوق‌ها مروج اشرافی‌گری است، ادامه داد: حقوق‌های نجومی پدیده‌ای زشت، نماد زیاده‌خوری و مظهر فساد داخلی است و باید به طور قاطع با آن برخورد شود.

انتهای پیام
captcha