مفاخر لرستان به زبان هنر در سطح کشور معرفی شوند
کد خبر: 4016295
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
نماینده مردم خرم‌‌آباد در مجلس:

مفاخر لرستان به زبان هنر در سطح کشور معرفی شوند

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه ضروری است تا رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و مفاخر فرهنگی و هنری استان به زبان هنر در سطح کشور معرفی شوند، گفت: وظیفه هنرمندان در این نهاد انقلابی است تا با فعالیت‌های خود نام‌آوران، مفاخر و افراد موفق استان و دلاوران عرصه فاع مقدس را به شایستگی در سطح ملی معرفی کنند.

مهرداد میسکرمی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه، چهارم  آذر از حوزه هنری لرستان و امکانات و توانمندی‌های این مرکز بازدید کرد و طی این بازدید نشست با مسئولان واحدهای فرهنگی و هنری، بازدید از مجموعه حوزه  و امکانات موجود و نمایشگاه آثار و تولیدات هنری این مرکز انجام گرفت.

از مهمترین موضوعات مورد توجه در این بازدید می‌توان به  بررسی مسائل و مشکلات  پیرامون مباحث مختلف فرهنگی هنری؛ نیازها و ضرورت‌های موجود در بستر فضای فرهنگی و رسانه بحث و تبادل‌نظر در خصوص نیازهای فرهنگی استان‌ اشاره کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف، گفت:  رسالت اصلی حوزه هنری، ترویج ارزش‌ها، باورها و نمادهای دینی و انقلابی  به زبان هنر است.

ویسکرمی با بیان اینکه زبان هنر زبان مشترک همه انسان‌هاست، تصرح کرد: هنر امکان، فرصت، ظرفیت و ابزار است و باید از این بستر به بهترین شیوه برای بیان مفهوم ارزش‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه انتظار از حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی بسیار بالاست، از دست‌اندرکاران مجموعه خواست تا در زمینه معرفی هرچه بیشتر تولیدات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به جامعه و آشنایی بیشتر اقشار با این مجموعه انقلابی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر فعالیت‌های هنری در اشتغالزایی جوانان و اینکه با برنامه‌ریزی‌های درست می‌توان از هنر در توسعه اشتغالزایی نیز بهره برد، به تولیدات موفق هنری استان اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این هنرها می‌توان به موسیقی حماسی «دایه دایه وقت جنگه» اشاره کرد که این اثر یکی از آثار حماسی موسیقی محسوب می‌شود که در دوران دفاع مقدس تأثیر بسزایی در تقویت روحیه رزم و سلحشوری رزمندگان ایفا نمود.

ویسکرمی با بیان اینکه ضروری است تا رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و مفاخر فرهنگی و هنری استان به زبان هنر در سطح کشور معرفی شوند، افزود: وظیفه هنرمندان در این نهاد انقلابی است تا با فعالیت‌های خود نام‌آوران، مفاخر و افراد موفق استان و دلاوران عرصه فاع مقدس را به شایستگی در سطح ملی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه خیلی کم کار شده و برخی هنوز بزرگان این دیار را به خوبی نمی‌شناسند.

وی در ادامه این بازدید از هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر خواست تا طرح‌های هنری خود را ارائه دهند تا  پس از ارزیابی و با تخصیص بودجه فرهنگی، زمینه اجرایی شدن آنها بر اساس نیازهای موجود فراهم شود.

ساسان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان نیز در این بازدید ضمن معرفی حوزه هنری لرستان و فعالیت‌های حوزه و نحوه شکل‌گیری آن در خصوص برخی از مطالبات فرهنگی و نیازهای مورد توجه در این بخش همچنین تولیدات استانی مطالب را بیان کرد و در ادامه نیز برخی از مسئولان واحدهای حوزه هنری مباحثی را در خصوص مشکلات فرهنگی استان و مطالبات موجود بیان کردند.

در حاشیه بازدید نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از حوزه هنری لرستان نمایشگاهی از آثار  و تولیدات حوزه هنری لرستان و مجموعه آثار در حوزه تالیف و نشر این‌ مرکز، افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

این نمایشگاه دستاوردی از مجموع فعالیت‌های حوزه هنری دررشته‌های مختلف آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات پایداری و نمایش است که در نگارخانه ماه  حوزه هنری به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha