جشنواره «نوجوان سالم» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4010185
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

جشنواره «نوجوان سالم» در همدان برگزار می‌شود

معاون امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از برگزاری جشنواره «نوجوان سالم» در سطح آموزشگاه‌های استان خبر داد.

یوسف سعیدی، معاون امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدانیوسف سعیدی، معاون امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر جشنواره نوجوان سالم در سطح آموزشگاه‌های استان در حال برگزاری است که در همین راستا بیش از 14 هزار اولیا، همکار فرهنگی و دانش‌آموز شرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: این جشنواره در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی ارائه کنند.

سعیدی ادامه داد: در سال گذشته 44 نفر از استان همدان در جشنواره نوجوان سالم در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شدند. در حال حاضر این جشنواره در مرحله درون آموزشگاهی برگزار می‌شود که منتخبان به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله استانی راه خواهند یافت. منتخبان مرحله استانی نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های مختلفی در آموزش و پرورش استان انجام می‌گیرد که از جمله آن‌ها طرح آموزش‌های خودمراقبتی در دوره ابتدایی، طرح مهارت‌های مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر در متوسطه اول، طرح مدارس عاری از خطر در متوسطه دوم از جمله طرح‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی از اجرای طرح یاریگران زندگی در 740 آموزشگاه استان خبر داد و گفت: در این طرح مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی ارائه می‌شود.

سعیدی همچنین با اشاره به افتتاح خط 1570، بیان کرد: این خط به‌منظور ارائه مشاوره‌های مختلف تحصیلی و... به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان طراحی شده و مشاوران به‌صورت غیرحضوری مشکلات را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha